رئیس سازمان بسیج سازندگی در استان سمنان با تأکید بر اینکه بسیج حامی تولید و سازندگی است گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان در سال ۱۴۰۰ استمرار می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 01 May 2021
 
طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران استان سمنان در سال 1400 ادامه دارد

 

به گزارش تابناک سمنان سال 1400 در شرایطی از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی» نام‌گذاری شد که اقتصاد کشور با چالش‌های متعددی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان و کرونا و دیگر مسائل مواجه است و باید این برهه را یکی از حساس‌ترین برهه‌های چند دهه اخیر دانست.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی اذعان دارند خروج از رکود اقتصادی مستلزم رونق تولید در کشور است و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه حمایت‌هایی همه‌جانبه از سوی مسئولان امر از تولید وجود داشته باشد.

بسیج سازندگی همواره پیشگام و پیشتاز در حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده و هست و اقدامات این قشر در حمایت از تولید و سازندگی بر کسی پوشیده نیست؛ رویه‌ای که باید دیگر نهادها، سازمان و دستگاه‌های اجرایی نیز در شرایط کنونی آن را دنبال کنند تا رونق تولید به شکلی درست محقق شود.

مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به اولویت‌های این قشر در سال 1400 در راستای محرومیت‌زدایی و مانع زدایی از تولید و بهبود وضعیت اشتغال گفت: باید از تمام توان و ظرفیت‌ها برای افزایش اشتغال و ایجاد کارگاه‌های تولیدی استفاده شود.

وی تأکید کرد: ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات در شهرستان‌های مختلف استان سمنان با جدیت دنبال می‌شود و در این راستا باید از ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان تشکیل شرکت‌های تعاونی را در راستای ارتقای تولید و افزایش اشتغال بسیار مهم دانست و گفت: پیگیری این مهم در سال جاری جزو برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی است.

کاشفی با تأکید بر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان سمنان بیان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی باید به‌سرعت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از اولویت‌های ما در سال 1400 توجه به محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار و رسیدگی و رفع مشکل نیازمندان در سراسر استان است و این کار را باقوت و قدرت در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

رونق تولید مستلزم حمایت مسئولان از یک‌سو و توجه مردم به خرید کالای ایرانی از سوی دیگر است و البته باید ارتقای کیفیت کالای ایرانی نیز به‌منظور جلب نظر مردم موردتوجه باشد.

ورود بی‌رویه کالاهای خارجی که توان تولید آن در کشور وجود دارد، ضربه‌ای مهلک به بدنه تولید داخلی و خودکفایی اقتصادی است؛ بنابراین مسئولان و متولیان امر در این حوزه باید با قاطعیت وارد عمل شوند و با متخلفان آن برخوردی جدی داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار