فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۴۵ نفر در زمینه قاچاق انواع چوب و محصولات مرتعی سال ٩٩ دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۶۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 29 April 2021

۴۵ نفر در زمینه قاچاق چوب سال گذشته در استان سمنان دستگیر شدند

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ علیرضا ابوطالبی  ابراز داشت: ۸۳ هزار کیلوگرم انواع چوب جنگلی و تاغ و هفت هزار کیلوگرم زغال سال گذشته در استان سمنان کشف شد.

وی ادامه داد: پنج‌هزار کیلوگرم محصولات جنگلی قاچاق مانند ریواس و کما نیز سال گذشته در استان سمنان کشف و ۳۶ خودرو حامل چوب توقیف شد.

ابوطالبی تصریح کرد: جرائم پرداختی از سوی متهمان در زمینه قاچاق انواع چوب و محصولات مرتعی به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.
وی اضافه کرد: میزان جریمه‌ها در زمینه قاچاق چوب بازدارنده نیست و ضرورت دارد با بازنگری در قانون، میزان جرایم افزایش یابد و خودروهای حامل چوب قاچاق به نفع دولت مصادره شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح در زمینه جنگل‌های شمال، ممنوع القطع بودن درختان در جنگل‌ها و کاهش واردات چوب، افزایش گرایش مردم به محصولات چوبی و افزایش کارگاه‌های چوبی، مصرف چوب افزایش یافته و همین موضوع بر قاچاق چوب نیز تاثیر گذاشته است. 

ابوطالبی یادآور شد: قرارگیری استان سمنان در موقعیت جغرافیایی ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور موجب شده تا میزان کشف قاچاق چوب افزایش داشته باشد و بر این اساس، تمام کشفیات مربوط به استان سمنان نیست و برخی از موارد در محورهای مواصلاتی استان کشف می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کمک گرفتن از جوامع محلی و استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی از رویکردهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری برای پیشگیری و مقابله با قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد را نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد را هم جنگل تشکیل می دهد.
از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار