مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۵۲۸ شکارچی متخلف به دلیل آسیب به حیات وحش و شکار غیرمجاز پرندگانی مانند کبک، باقرقره، جغد و تیهو و پستاندارانی مانند قوچ، آهو، میش، کل و گراز وحشی، سال گذشته در استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۶۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 28 April 2021

۵۲۸ شکارچی سال گذشته در استان سمنان دستگیر شدند

به گزارش تابناک سمنان امیر عبدوس  ابراز داشت: ۴۱۵ فقره پرونده مربوط به شکار غیرمجاز پرندگانی مانند کبک، باقرقره، جغد و تیهو و ۱۱۳ فقره پرونده مربوط به شکار پستانداران مانند قوچ، آهو، میش، کل و گراز وحشی، در استان سمنان سال گذشته تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اضافه کرد: ۱۶۱ فقره پرونده مربوط به شکار پرنده و ۷۷ پرونده مربوط به شکار پستانداران در استان به دست شکارچیان متخلف سال ۱۳۹۸ تشکیل  و مجرمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع‌رسانی بیش از پیش نقشی مهم در ارتقای مشارکت و مسئولیت اجتماعی در حفاظت از محیط زیست و حیات وحش دارد و لازم است رسانه در این زمینه بیش از پیش نقش‌آفرینی کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۱۱  مورد ادوات  و وسایل شکار مانند دوربین،  انواع فشنگ، سلاح، شوکر و اسپری فلفل، از شکارچیان متخلف در استان سمنان کشف شد.

وی با بیان اینکه با هوشیاری یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، ۱۲۱ مورد تخلف شروع به شکار در استان سال گذشته کشف جرم شد، اضافه کرد: سال گذشته ۷۶ پرنده و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۴ پرنده و چهار راس پستاندار که به وسیله شکارچیان متخلف زنده‌گیری شده بودند، کشف و به طبیعت بازگردانده شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۰ مورد نگهداری، خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده حیوانات حیات وحش مانند خرگوش، خوکچه هندی، یک راس قوچ و پرندگانی مانند عقاب طلایی، جوجه‌تیغی، کبک، تیهو و عروس هلندی، سال گذشته در استان سمنان شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه محیط بان هایی که در استان مشغول فعالیت هستند آمادگی بدنی کافی دارند، گفت: محیط‌ ‌بانان همواره آماده برخورد با متخلفان و آسیب زنندگان به حیات وحش هستند.

۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.
پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا در استان سمنان است و هم چنین استان سمنان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکارممنوع دارد.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است .

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار