کد خبر: ۹۶۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 28 April 2021
برترین ابر خودروهای ۲۰۲۱

 

به گزارش تابناک سمنان ابرخودروها را می‌توان گروهی از برگزیدگان برترین خودروهای الکتریکی، خاص‌ترین اتومبیل‌های سوپر اسپرت و سریع‌ترین خودروهای جهان دانست که عموماً از قیمت‌های فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. هدف از این خودروهای خاص، به رخ کشیدن قدرت مهندسان خودروسازی‌های برتر جهان است و معمولاً در تعداد محدودی به بازار عرضه می‌شوند و برخی از آن‌ها حتی مجوز تردد در جاده‌ها را ندارند. در این مقاله به مرور ۱۰ ابرخودروی عرضه شده تا سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

۱) فراری لافراری

ابر خودروی فراری لافراری

جدیدترین ابرخودروی پرچمدار فراری با پیشرانه ۶٫۳ لیتری V12 با قدرت ۷۸۹ اسب‌بخار به همراه ۱۶۱ اسب‌بخار نیروی کمکی موتورهای الکتریکی چرخ‌های عقب، در مجموع، قدرت باورنکردنی ۹۵۰ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد. طبق ادعای فراری، این خودرو می‌تواند در ۲٫۴ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را بپیماید و تنها در ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت برسد. کیفیت بالای فرمان‌پذیری این خودرو باعث شده است تا همواره تجربه هیجان‌انگیزی را همراه با آسودگی داشته باشید. تنها ۵۰۰ عدد از این خودرو تولید شده است که هر کدام از آن‌ها با قیمت ۱٫۴ میلیون دلار به فروش رسیده‌اند. آخرین لافراری در سال ۲۰۱۵ تولید شده است اما همچنان به عنوان نمادی از قدرت فراری و حاکم ابرخودروهای جهان است.

۲) مک لارن P1

مک لارن P1

بعد از موفقیت چشمگیر مک لارن F1 که عامل اصلی شهرت این شرکت بریتانیایی بود، برخلاف تصورات بسیاری، مک لارن از جایگزینی P1 به عنوان F1 مدرن سر باز زد و آن را به عنوان یک خودروی جدید با پیشرانه هیبریدی-برقی ۹۰۳ اسب‌بخاری، فضای داخلی با دو صندلی، پیشرفته‌ترین سیستم تعلیق و بدنه‌ای سبک و آیرودینامیک عرضه کرد. کنترل و هندلینگ این خودرو در جاده و سرعت‌های بالا بسیار راحت‌تر از تصور است و امکانات داخل کابین آن نیز کاملاً برازنده یک ابرخودروی بالا رده است.

۳) مک لارن سنا

مک لارن سنا

مک لارن برای ادای احترام به مشهورترین راننده فرمول یک خود، یعنی آیرتون سنا (Ayrton Senna) که در یک سانحه رانندگی جان باخت، نام ابرخودروی جدید خود را به وی اختصاص داد. اما برخی افراد این حرکت مک لارن را بیشتر ترفندی برای فروش بیشتر و سو استفاده از نام این راننده می‌دانند. مک لارن سنا اتومبیلی با توانایی‌هایی واقعاً حیرت‌انگیز است که با موتور V8 800 اسب‌بخاری خود، قوی‌ترین ابرخودروی جهان به حساب نمی‌آید اما قطعاً با فرمان‌پذیری بالایی که دارد هر راننده حرفه‌ای را مجذوب خود می‌کند.

۴) پورشه ۹۱۸ اسپایدر

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

با موتورهای الکتریکی پیشرفته‌تر و ظرفیت باتری بیشتر، پورشه ۹۱۸ اسپایدر در مقایسه با رقبای ابرخودروی خود از کم‌ترین میزان تولید آلایندگی برخوردار است. این خودرو می‌تواند تنها با استفاده از نیروی الکتریکی و یک بار شارژ، حدود ۲۵ کیلومتر را بپیماید. موتور تنفس طبیعی V8 پورشه ۹۱۸ اسپایدر تا ۹۰۰۰ دور بر دقیقه را به ثبت رسانده است و اگرچه خودروی سنگینی به حساب می‌آید،‌ اما قادر است تا به نهایت سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد. ممکن است که ۹۱۸ اسپایدر نتواند همانند لافراری و مک لارن P1 یک رانندگی نفس‌گیر با هندلینگ روان را تقدیم شما کند، اما قطعاً تجربه خاصی را رقم خواهد زد.

۵) کوئینگزگ وان:۱

کوئینگزگ وان:۱

کوئینگزگ وان به عنوان سریع‌ترین خودروی سوئدی ساخته شده، مجهز به موتور V8 توربوشارژ و ۱۳۰۰ اسب‌بخار است که از سوخت اتانول تغذیه می‌کند. طبق ادعای شرکت سازنده، این خودرو قادر است تا در کمتر از ۲۰ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. کار با جعبه‌دنده دو کلاچه کوئینگزگ وان:۱ در برخی موارد مشکل است اما آیرودینامیک آن در سرعت‌های بالا (بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت) عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. قیمت این هیولای اروپایی حدود ۲٫۸ میلیون دلار است.

۶) استون مارتین ولکان

استون مارتین ولکان

این ابرخودرو با موتور ۸۲۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون بر متر، صدای زیادی را از طریق اگزوز تولید می‌کند که تا ۱۱۸ دسیبل می‌رسد. بدنه ولکان از لوله‌های کربنی ساخته شده و همانند اکثر خودروهای این لیست، از فرمان‌پذیری خارق‌العاده‌ای برخوردار است. حجم موتور V12 آن ۷ لیتر است و می‌تواند تنها در ۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را طی کند. استون مارتین ولکان با وزن خالص ۱۳۵۰ کیلوگرمی، از خودروهای اسپرت سبک وزن محسوب می‌شود و قیمت آن، حدود ۲٫۳ میلیون دلار است.

۷) بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

در سال ۲۰۰۵، بوگاتی با عرضه ویرون، به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان با موتور W16، قدرت ۹۸۷ اسب‌بخار و نهایت سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت تاریخ ساز شد. اما ویرون انتهای راه بوگاتی نبود و در سال ۲۰۱۶، شیرون را روانه بازار کرد. درحالی که ویرون از اسکلت آلومینیومی استفاده می‌کرد، شیرون دارای بدنه مونوکوک فیبر کربنی سبک‌تر است. قدرت ویرون در آخرین مدل خود به ۱۲۰۰ اسب‌بخار رسیده بود اما شیرون این عدد را به ۱۵۰۰ اسب‌بخار افزایش داد. بوگاتی شیرون می‌تواند با موتور ۱۶ سیلندر خود به نهایت سرعت ۴۶۷ کیلومتر بر ساعت برسد اما برخی از کارشناسان، کیفیت فرمان‌پذیری آن را کمی پایین‌تر از حد انتظار می‌دانند اما این سرعت حیرت‌انگیز یک موفقیت برجسته در تاریخ این شرکت فرانسوی است.

۸) پاگانی هوایرا

پاگانی هوایرا

پاگانی که به ساخت خودروهای عجیب و نادر معروف است، در سال ۲۰۱۲ مدل هوایرا با ۷۲۰ اسب‌بخار قدرت و مجهز به موتور V12 توربوشارژ دوگانه از مرسدس AMG‌ را معرفی کرد. گشتاور این ابرخودرو ۱۱۰۰ نیوتون بر متر و مصرف سوخت آن در شهر، ۲۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. قیمت هوایرا حدود ۱٫۳ میلیون دلار است اما قدرت موتور و گشتاور آن در مقایسه با رقبا پایین است.

۹) ریماک کانسپت وان

ریماک کانسپت وان

ابرخودروی برقی ریماک، یعنی کانسپت وان، ۱۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد. طبق ادعای این شرکت کروات، کانسپت وان یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان است و می‌تواند با استفاده از چهار موتور الکتریکی خود و گشتاور جداگانه آن‌ها، صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲٫۵ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت است و در حراجی ریماک، قیمت پایه آن ۱٫۶ میلیون دلار بود.

۱۰) لامبورگینی سنتناریو

لامبورگینی سنتناریو

اگر یک آونتادور سوپر اسپرت را با موتور ۶٫۵ لیتری V12 و بدنه الیاف کربن برای آیرودینامیکی بیشتر مزین کنید، لامبورگینی سنتاریو را در مقابل چشمان خود خواهید دید. به مناسب صد سالگی لامبورگینی، این شرکت مدل سنتناریو را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ معرفی کرد که تنها ۴۰ عدد از آن به قیمت ۲٫۲ میلیون ساخته شده است. مدت زمان صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این ابرخودروی ایتالیایی ۲٫۸ ثانیه است و می‌تواند به نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار