معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از بررسی طرح پژوهشی فرونشست های زمین در مناطق جنوبی این استان در شورای پژوهشی استان خبر داد و گفت: از نتایج طرح های پژوهشی اجرا شده در رفع مشکلات استان استفاده می شود.
کد خبر: ۹۵۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 26 April 2021

اجرایی شدن طرح پژوهشی بررسی فرونشست های جنوب استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان فاطمه منصوری، در جلسه شورای پژوهش استانداری سمنان اظهار کرد: این طرح پژوهشی در بین طرح های سال ۹۹ بود که توجه ویژه ای به آن شد و امسال نیز به طور جدی پیگیری می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: طرح های پژوهشی استان باید به صورت مشخص قابل بهره برداری، کاربردی و حاوی نقشه راه برای مسیر پیش روی استان باشند تا مورد تصویب قرار گیرند.

وی گفت: کاربردی و راهبردی بودن طرح های پژوهشی در استان دو مولفه ای بود که در سال ۱۳۹۹ نیز مورد تاکید شورای پژوهش استان و استانداری قرار داشت که نیاز است تا این طرح ها برای تصویب نهایی، به صورت مشخص کاربردی، راهبردی، قابل بهره برداری و دارای نقشه راه مشخص برای آینده استان در راستای توسعه همه جانبه و پایدار و حل مشکلات موجود باشند.
وی ادامه داد: یقینا پس از ارائه، نقد و بررسی طرح هایی که در قالب عناوین مصوب شده معرفی می شوند، پرداخت های اعتباری بر اساس میزان قابل بهره برداری بودن طرح ها و کاربسط های آنها صورت می گیرد.
منصوری یادآوری کرد: در خصوص بررسی و تصویب عناوین طرح های پژوهشی در استان، در سال ۱۳۹۹ زمان مطلوبی اختصاص داده شد و همچنین اقدام بسیار خوبی در خصوص بودجه این طرح ها انجام شد.
وی تاکید کرد: بررسی طرح ها در سال جاری با زمان بیشتری انجام خواهد شد و امکان رَد عناوین طرح های مصوب، بر اساس اینکه به چه میزان قابل بهره برداری بوده و نیاز استان را برطرف خواهد نمود یا خیر، وجود دارد.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در خصوص بررسی طرح ها به گونه ای عمل خواهد شد تا با حضور دستگاه های مرتبط و ذی نفع، میزان قابل بهره برداری بودن طرح ها برای دستگاه های مرتبط محقق شود، خاطرنشان کرد: نیاز است تا دستگاه های مرتبط و ذینفع در طرح های پژوهشی، راهکارهای بهره برداری از طرح ها و نقدهای خود را به صورت صریح و مشخص به هنگام ارائه طرح ها، بیان کنند.
وی بیان کرد: عدم هماهنگی لازم بین دستگاه های دست اندرکار در یک حوزه پژوهشی، باعث خواهد شد تا نتایج پیشرانه ای که از یک طرح پژوهشی انتظار داریم، نتایجی عقب تر از اقدامات انجام شده در حوزه اجرایی دستگاه های اجرایی را ارائه دهد که نیاز است تا برای جلوگیری از این‌ مهم، اقدامات دستگاه ها در حوزه اجرا کنار هم گردآوری شده و راهکاری عملیاتی راهگشا به دور از بدیهیات موجود، در خروجی پژوهش ها ارائه شود.
منصوری همچنین تاکید کرد: مزیت های مشخص شده در عناوین مرتبط با طرح ها که توسط دستگاه های اجرایی در استان شناسایی شده است، باید به عنوان داده ای جدی مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد تا ظرفیت شناسی منطقه ای در استان برای ایجاد فرصت های کارآفرینی در سطح استان به دست آید و نیاز است تا در این ‌مسیر دستگاه های اجرایی با جدیت و عزم راسخ برای دستیابی به پژوهش های کاربردی، به صورت جدی پای کار بوده و به این ‌مهم ورود کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در پایان اظهار کرد: طرح ارائه راهکارهای عملی به منظور توسعه و معرفی زنان کارآفرین استان سمنان با حضور مجری طرح و دستگاه های ذیربط و مرتبط در این جلسه بررسی و طرح فرونشست و شکاف زمین در جنوب استان که از دیگر طرح های مورد تاکید بود و در سال ۹۹ توجه ویژه ای به آن صورت گرفت، در جلسات بعدی ارائه و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار