رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: تا امروز هیچ دستور العمل و آیین نامه‌ای از طرف دولت بابت تعیین تکلیف جایگاه رمز ارز‌ها در اقتصاد کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۹۵۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 22 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح رمز ارز‌ها در مجلس گفت: امروزه رمز ارز‌ها وجود دارند و نمی‌توان با کتمانِ آن، مشکلی را در حوزه تصمیم گیری نظام اجرایی کشور حل و فصل کرد و ما باید با این پدیده در راستای منافع ملی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر ظرفیت اقتصادی رمز ارز‌ها اظهار کرد: با تولید رمز ارز‌ها علاوه بر ایجاد اشتغالزایی می‌توان توجه بیشتری به انرژی موجود در کشور داشت، ثروت خلق کرد و آن را راهی برای دور زدن تحریم‌ها دانست آن هم همانند رویه‌هایی که در سایر کشور‌ها دنبال می‌شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: به دلیل عدم وجود ضوابط، دستور العمل‌ها و آیین نامه‌ها برای مشخص کردن تکالیف هر یک از دستگاه‌ها، نیاز است تا موضوع رمز ارز‌ها به صورت جزیره‌ای در هر سازمان و وزارت خانه‌ای به شکل موردی بررسی و پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره هدف از ارائه طرح رمز ارز‌ها بیان کرد: نمایندگان مجلس در قالب گزارشی به کمیسیون اقتصادی مجلس، ابعاد و ظرفیت‌هایی را که می‌تواند برای اقتصاد کشور کمک باشد و مانعی از خروج ارز شود، ارائه کردند.

وی ادامه داد: رمز ارز‌ها ملی نیست و باید منابع آن در داخل کشور پایه ریزی شود، پس نیاز است از چارچوب و حمایت قانونی برخوردار شوند؛ لذا این گزارش به دنبال ایجاد شفافیت در عرصه‌های مختلف است به گونه‌ای که برای هریک از دستگاه‌های اجرایی سرفصلی در نظر گرفته شود. 

پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که طرح مجلس برای رمز ارزها چه تفاوتی با ابلاغیه دولت در این زمینه دارد، اظهار کرد: در مصوبه دولت مطرح شده که بر دستگاه‌هایی که برای رمز ارز‌ها وارد کشور شده اند نظارت صورت گیرد،  اساسا تا امروز هیچ دستور العمل و آیین نامه‌ای از طرف دولت بابت تعیین تکلیف جایگاه رمز ارز‌ها در اقتصاد کشور وجود نداشته است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار