معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: روزه داران باید برای حفظ سلامتی خود در ماه بهار قرآن نکات تغذیه ای را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۵۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 22 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد  گفت: رژیم غذایی ماه رمضان نباید با رژیم افراد در شرایط عادی تفاوت داشته باشد.

صدیقی افزود: مصرف تمام مواد غذایی باید طبق اصول و برنامه باشد، مثلا مصرف بالای لبنیات بدون مصرف آب به میزان کافی، احتمال ایجاد سنگ‌های مجاری ادراری را بسیار افزایش می‌دهد.

او بیان کرد: در خصوص کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار روزه می‌گیرند، باید تمام مواد غذایی در غذای آن‌ها گنجانده شود و در وعده سحر به مقدار کافی غذا بخورند.

صدیقی ادامه داد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که به دلیل ساعت‌های طولانی گرسنگی باید از غذا‌های دیر هضم استفاده کرد و از غذا‌های زود هضم پرهیز نمود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند.

او خاطر نشان کرد: غذا‌های زود هضم شامل حبوبات و غلات مثل جو، گندم، لوبیا، عدس، سیب زمینی و غذا‌های زود هضم شامل غذا‌های حاوی قند و آرد سفید است.

صدیقی گفت: مصرف مواد پروتئینی به تنهایی کافی نیست، بلکه در کنار آن‌ها باید از سبزیجات، سالاد و آب استفاده کرد تا از یبوست جلوگیری شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار