مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: سه هزار و ۱۷۳ فقره بازرسی و ۲۲۰ فقره نمونه‌برداری از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان در قالب طرح طاها از لحاظ رعایت استانداردها، سال ٩٩ انجام شد.
کد خبر: ۹۵۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 22 April 2021

مراکز عرضه استان سمنان در طرح طاها زیر ذربین کارشناسان استاندارد رفت

 

به گزارش تابناک سمنان عباس رستمی اظهار داشت: طرح طاها مخفف طرح اجرای هماهنگ استاندارد است که بر اساس این طرح در سال ۹۹، ۲۲۰ فقره نمونه برداری از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه ‌های مختلف مانند صنایع غذایی، لبنیات، شوینده‌ها و رنگ‌ها در استان سمنان انجام شد.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۱۷۳ فقره بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان سمنان سال گذشته به وسیله شرکت‌های بازرسیِ تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد انجام شد.

وی تصریح کرد: طی بازرسی‌ها کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می شود.

رستمی یادآور شد: با اعتبار تخصیص ‌یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری از  بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا آزمایشگاه های اداره کل، آزمون می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان بیان کرد:  طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) به عنوان یکی از طرح های راهبردی سازمان ملی استاندارد است که با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه و اعتمادسازی و ارتقای کیفیت محصولات و بر اساس برنامه زمانبندی در چندین مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد پیش بینی و ابلاغ می شود.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار