رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان جدید مهدی‌‌شهر گفت: هنوز این بیمارستان از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان تحویل حوزه بهداشت و درمان‌ نشده است.
کد خبر: ۹۵۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 22 April 2021

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان منصوب شد - معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت  بهداشت

 

به گزارش تابناک سمنان نوید دانایی اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب‌تر بهداشتی و درمانی مطالبه به‌ حق مردم شهرستان مهدی‌شهر است.

وی با اشاره به در جریان بودن کار تکمیل بیمارستان جدید در این شهرستان عنوان کرد: در ظاهر کار احداث این بیمارستان مهم در شهرستان مهدی‌شهر هنوز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان انجام‌ نشده و این روند همچنان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با بیان اینکه کار تجهیز بیمارستان جدید مهدی‌شهر بلافاصله پس از تحویل آن به این دانشگاه آغاز خواهد شد از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان خواست تا در تکمیل و تحویل این بیمارستان تسریع کنند.

دانایی با اشاره به لزوم رعایت همه استانداردهای لازم در احداث و تکمیل بیمارستان مهدی‌شهر تأکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای تکرار نشدن مشکلات ساختمانی در بیمارستان‌های جدیدالاحداث استان سمنان، بر لزوم رعایت همه استانداردهای تأسیساتی و عمرانی در بیمارستان مهدی‌شهر اصرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تجهیز و بهره‌برداری بیمارستان مهدی‌شهر پس از تکمیل و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: 80 درصد از تجهیزات موردنیاز این بیمارستان تهیه‌ شده و آماده استقرار در بیمارستان جدید مهدی‌شهر پس از اتمام آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با بیان اینکه برای افتتاح بیمارستان 85 تختخوابی مهدی‌شهر پس از تحویل آن به این دانشگاه به تنها یک ماه زمان نیاز است؛ ابراز امیدواری کرد تا این بیمارستان با تسریع در روند تکمیل آن، تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

بیمارستان 85 تختخوابی مهدی‌شهر حدود 20 سال است که همواره در روند تکمیل بوده و از سال‌های ابتدایی دهه 80 تاکنون هنوز تکمیل‌نشده است.

تکمیل نشدن این بیمارستان و فرسودگی بیمارستان 40 تختخوابی 15 خرداد با حدود 6 دهه قدمت، سبب اعتراض مسئولان و مردم این شهرستان شده است.

شهرستان مهدی‌شهر در شمال شهرستان سمنان واقع‌ شده که در دولت نهم از بخش فرعی سمنان به شهرستانی مستقل ارتقا یافت اما پس از گذشت حدود 15 سال از اعلام آن به‌عنوان شهرستان، مردم آن همچنان از کمبود امکانات زیرساختی و ساختاری و نیروی انسانی کافی در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان گلایه دارند.

هیئت دولت در آخرین ماه‌های فعالیت خود در مصوبه‌ای، ضمن تغییر مرزهای سیاسی و محدوده برخی دهستان‌های سرخه، به روند شهرستان شدن زادگاه حسن روحانی، سر و شکلی قانونی داد.

این اقدام سبب اعتراض مردم برخی نقاط سرخه مانند مردم افتر و لاسجرد شده و حتی سبب شد تا نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع مردم معترض و مطالبه گر لاسجرد حاضر شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار