عمر کوتاه یک جاه‌طلبی بزرگ؛
آندره‌آ آنیلی، رییس یوونتوس و نایب رییس سوپرلیگ، در مصاحبه با رویترز گفت که سوپرلیگ دیگر بدون حضور شش تیم انگلیسی، امکان ادامه مسیر را ندارد.
کد خبر: ۹۵۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 21 April 2021

به گزارش تابناک سمنان  آنیلی که پیش از این در مصاحبه با روزنامه های ایتالیایی و پیش از اعلام انصراف تیم های انگلیسی گفته بود که سوپرلیگ به کار خود ادامه خواهد داد، در آخرین مصاحبه ای که با رویترز انجام داده است اعلام کرده که بدون حضور شش تیم انگلیسی پروژه سوپرلیگ ادامه پیدا نخواهد کرد.

آنیلی بار دیگر با انتقاد از یوفا و فیفا گفت که آنها با هیچگونه ریسک اقتصادی رو به رو نیستند و اضافه کرد که این دو نهاد باید تصمیم بگیرند که قرار است به عنوان قانونگذار عمل کنند و یا به عنوان توسعه دهنده تجاری.

به هر حال پروژه سوپرلیگ اکنون دیگر به نظر پروژه ای شکست خورده می رسد.

 

 

 

سایمون ایوانز خبرنگار رویترز توییت کرده است که آنیلی به رویترز گفته آنها دیگر نمی توانند با وجود انصراف شش تیم انگلیسی به پروژه سوپرلیگ ادامه دهند.

 

 

آنیلی در بخشی از صحبت های خود گفت: "من اما همچنان به زیبایی آن پروژه معتقدم." رییس باشگاه یوونتوس ادعا کرده است که سوپرلیگ بهترین رقابت جهان می شد!

رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس دوازده عضو موسس سوپر لیگ اروپا بودند. قرار بود 20 باشگاه در این رقابت شرکت کنند که 15 تیم اعضای موسس سوپر لیگ بودند و برای 5 تیم دیگر نیز سالیانه بر اساس دستاوردهایی که در فصل قبل داشتند به این لیگ راه می یافتند. فلورنتینو پرز، رییس رئال مادرید، به عنوان رییس سوپرلیگ معرفی شده بود و آندره آ آنیلی یکی از دستیاران او بود.

 

 

پروژه سوپرلیگ اروپا که با حضور دوازده تیم بزرگ و ثروتمند اروپایی کلید خورده بود، ظرف 48 ساعت و با کناره گیری نیمی از تیم های حاضر، یعنی شش تیم بزرگ انگلیس موسوم به بیگ سیکس، متوقف شد.

سوپرلیگ اروپا به محض اعلام وجود با مخالفت های گسترده ای از سوی هواداران، فوتبال دوستان، سیاستمداران و همچنین نهادهای قانونگذار فوتبال رو به رو شد. این اعتراضات در انگلیس، مهد فوتبال، شدت بیشتری داشت و هواداران این شش باشگاه بزرگ با حضور در بیرون استادیوم ها و با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراض آمیز، مخالفت خود را با این پروژه اعلام کردند.

شدت فشارها آنقدر زیاد بود که شش تیم انگلیسی یکی پس از دیگری اعلام کردند از این پروژه کناره گیری خواهند کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار