مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۱۷ هزار و ۹۶۱ نفر در استان سال ۹۹ آموزش‌های مهارتی را در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت این اداره فراگرفتند.
کد خبر: ۹۵۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 21 April 2021
 
حدود ۱۸ هزار نفر در استان سمنان از آموزش‌های مهارتی استقبال کردند

 

به گزارش تابناک سمنان سید حسین شاهچراغ ابراز داشت: از مجموع افراد مهارت آموخته، ۱۳ هزار و ۳۷۹ نفر آموزش‌های مهارتی را در مراکز دولتی و چهار هزار و ۵۸۲ نفر آموزش را در مراکز غیردولتی استان سمنان فرا گرقتند.

وی ادامه داد: رویکرد اداره‌کل آموزفنی و حرفه‌ای استان سمنان ارائه آموزش‌های مهارتی به اقشار مختلف جامعه است و تلاش شده آموزش به گروه‌های مختلف مانند دانشجویان، دانش‌آموزان، اتباع غیرایرانی، زنان خانه‌دار، زندانیان، عشایر و روستاییان ارائه شود.

وی بیان کرد: با وجود شیوع کرونا و ممنوعیت فعالیت در برخی از دوره‌های زمانی به دلیل رنگ‌بندی‌های اعلام شده، اداره کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان سمنان آموزش مهارت‌ جویان را رها نکرد و آموزش را به صورت تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی برگزار کرد.

شاهچراغ با اشاره به وضعیت اشتغال و معضل بیکاری، تصریح کرد: فراگیری مهارت نقشی مهم در رفع معضل بیکاری جوانان دارد و باید فرهنگ مهارت آموزی بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

وی اضافه کرد: خانواده ها نقش غیرقابل انکاری در افزایش رغبت فرزندان به گذراندن طرح‌های مهارتی دارند و باید با کمک رسانه این رویکرد در جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در زمینه‌های مختلف مانند برق، مکانیک، صنایع‌دستی و کشاورزی در شاخه های مختلف دوره‌های مهارتی برگزار می‌کند و استفاده از این کلاس‌ها می‌تواند بر مهارت فرد بیفزاید و به اشتغالزایی کمک کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: بیشتر کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در استان براساس نیازسنجی از بازار استان ارائه می‌شود تا هم به صنعت در تامین نیروی انسانی کمک شود و هم فرد مهارت‌جو برای فراگیری مهارت و یافتن شغل انگیزه داشته باشد.

در استان سمنان ۱۸ آموزشگاه دولتی و ۱۰۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال وجود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار