نوید دانایی:
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از روند صعوی شیوع کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: هنوز به پیک مرگ نرسیدیم.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 19 April 2021

سمنانی ها از تیم ملی فوتبال ایران قدردانی کردند | پایگاه خبری جماران

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار کرد: اگرچه هنوز به پیک قبلی شیوع کرونا ویروس ورود نکردیم اما وضعیت شیوع کرونا در استان، نگران کننده است. 

باید از فرصت ماه رمضان برای کاهش شیوع ویروس کرونا استفاده کنیم

وی هشدار داد: این هفته و هفته بعد براساس ارزیابی‌های انجام شده روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان افزایشی خواهد یافت.

نوید دانایی بر لزوم استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای کاهش مسافرت های درون شهری و برون شهری تاکید و تصریح کرد: باید نظارت ها در ورودی شهرها برای کنترل ترافیک افزایش یابد.

دانایی اضافه کرد: یکی از دلایلی که هنوز به پیک شیوع کرونا ویروس در استان سمنان نرسیدیم به این خاطر است که سمنان به نسبت استان‌های غربی کشور دیرتر موج جدید شیوع کرونا ویروس را تجربه کرد و روند شیوع کرونا در استان سمنان ادامه دار است.

وی از تلاش برای افزایش زیرساخت های درمانی مقابله با کرونا خبر داد و اظهار کرد: برای تامین دارو و تجهیزات در بیمارستان های استان سمنان اقدامات مستمر در دست انجام است و در حال توسعه دادن تجهیزات برای مقابله با کرونا ویروس هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : تاکنون به منظور بستری و درمان بیماران کرونایی از تخت هایی استفاده شد که در سطح بیمارستان های استان برای کرونا اختصاص یافته بود، اما از هفته آینده باتوجه به افزایش شیوع کرونا، امکان دارد برای درمان بیماران کرونایی از تخت هایی که از ماه های گذشته برای بیماران غیرکرونایی در نظر گرفته شد، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت نظارتی تمام دستگاه‌های اجرایی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده کرد افزود: متاسفانه تردد در شهرها خیلی زیاد است و جابجایی افراد به معنی جابجایی ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه با وجود شیوع کرونا ویروس، در شب‌های ماه مبارک رمضان براساس سنت دیرینه مردم به افطاری می روند گفت: از عموم مردم می خواهیم که در این شرایط به مهمانی و افطاری ها نروند چرا که براساس ارزیابی های انجام‌ شده، شیوع کرونا بیشتر ناشی از دورهمی ها است .

ترافیک بعد از افطار مشکل جدید منع تردد در سمنان

وی ادامه داد: شاید تناقض اطلاعاتی در روند شیوع کرونا ویروس باعث شده که مردم در بحث افطاری دادن یا تردد شبانه در مناطق درون شهری مقداری آسان انگاری داشته باشند؛ لذا مردم باید با جدیت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر دانایی گفت: بعد از افطار در برخی از مناطق شهر سمنان آنقدر تردد زیاد است که شاهد ترافیک هستیم لذا انتظار می رود که پلیس راهور نظارت بر تردد شبانه را تشدید کند.

وی خواستار تشدید نظارت ها از سوی نیروی انتظامی و دستگاه های نظارتی و بازرسان شد و اظهار کرد: اگر چه می دانیم اقشار مردم به دلیل اعمال محدودیت ها در سختی به سر می برنند اما باید بپذیریم اگر رعایت نکنیم سختی بیماری کرونا دردناک تر از این نیز خواهد شد. 

این پزشک فوق تخصص با بیان اینکه شدت شیوع کرونا نگران کننده است افزود: اگر چه هنوز در استان سمنان به پیک مرگ نرسیدیم اما باید به گونه ای تلاش شود که مرگ و میر ناشی از کرونا به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه روزهای سختی را همکاران ما پشت سر می گذارند گفت:  تنها در روز  جمعه  این هفته ۶۸۰ نمونه تست پی سی آر اخذ شد .

وی یادآوری کرد: خوشبختانه در ماه های اخیر و به موقع، ظرفیت مراکز آزمایشگاهی برای نمونه گیری تست پی سی آر در استان سمنان افزایش یافت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار