دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی میامی گفت: ۶۵۰ پروانه فعالیت در بخش کشاورزی سال ۹۹ در این شهرستان صادر شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 19 April 2021

۶۵۰ پروانه فعالیت کشاورزی سال ۹۹ در میامی صادر شد

 

به گزارش تابناک سمنان سیدرضا میرزایی روز دوشنبه با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در شهرستان میامی آغاز کرد در گفت وگو با ایرنا، افزود: در راستای هویت بخشی به مشاغل بخش کشاورزی از مجموع هشت هزار بهره بردار برای پنج هزارو ۵۰۰ فعال در این بخش در قسمت های مختلف دام ، شیلات و آبزیان ، منابع طبیعی ، باغبانی ، زراعت ، مکانیزاسیون و خدمات فنی و حرفه ای پروانه فعالیت صادر شد.

وی با توجه به اینکه پرونده سازی و پیگیری صدور پلاک وسائل نقلیه کشاورزی مستعمل از سال ۹۳ تا کنون به نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شده است ، تصریح کرد : نظام صنفی با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی ۶۴۰ فقره پلاک برای کشاورزان صادر کرد.

میرزایی اظهارداشت: با پلاک گذاری تجهیزات کشاورزی از خرید و فروش تراکتورهای بدون پلاک جلوگیری می‌شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی میامی گفت : یکی از وظایف نظام صنفی کشاورزی حفظ و حمایت از حقوق تشکل‌های صنفی، تولیدی و صدور پروانه فعالیت است.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های مطلوب، قطب کشاورزی در شرق استان سمنان است و در تولید چند محصول مانند چغندرقند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال بیش از ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار است و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۳۹ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۰ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.         

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار