مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ازمبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو این استان در سطح یک‌هزار و ۸۳۵ هکتار از گندمزار‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 19 April 2021

مبارزه با سن در 1835 هکتار از گندمزارهای سمنان در کمتر از 25 روز

 

به گزارش تابناک سمنان عباس مشیریان 30 فروردین‌ماه اظهار کرد: این میزان مبارزه در سطح مزارع گندم و جو در سطح هفت شهرستان سمنان، گرمسار، شاهرود، دامغان، میامی، آرادان و سرخه انجام شده است.

وی با اشاره به تاریخ آغاز مبارزه با سن مادری در سطح استان سمنان گفت: عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات از پنجم فروردین‌ماه آغاز و تا امروز ادامه داشته که در مجموع در سطح یک هزار و 835 هکتار مبارزه شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان افزود: مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان از پنجم فروردین‌ماه آغاز در مجموع در سطح 680 هکتار از مزارع جو و گندم مبارزه با سن مادری انجام شده است.

مشیریان با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با سن مادری بعد از شهرستان سمنان در سطح مزارع گندم و جو شهرستان گرمسار بوده است؛ افزود: در گرمسار 630 هکتار، آرادان 350 هکتار، میامی 85، سرخه 40، دامغان 45 و شاهرود نیز 5 هکتار مبارزه با سن مادری انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه با آفت سن غلات در سطح مزارع گندم و جو بوده است؛ افزود: از مجموع کل سطح مبارزه یک‌هزار و 135 هکتار مربوط به مزارع گندم و 700 هکتار نیز در مزارع جو بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار