عمره مفرده قرار است در صورت موافقت دولت عربستان، بعد از ماه مبارک رمضان با ظرفیتی محدود با حضور زائرانی از کشورهای اسلامی برگزار شود که البته شرط سعودی‌ها برای پذیرش زائر خارجی تزریق واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 19 April 2021

به گزارش تابناک سمنان سفر به سرزمین وحی با تصمیم سعودی‌ها در ایام شیوع کرونا شاهد افت و خیزهایی بود؛ تا جایی که حتی در ابتدای شیوع کرونا متولیان حرمین شریفین اقدام به بستن درهای مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) کردند و حج تمتع نیز فقط برای افراد ساکن عربستان برگزار شد.

در آستانه ماه مارس سعودی‌ها در نظر دارند برای تشرف زائران سایر کشورها به خانه خدا آن هم به صورت محدود برنامه‌ریزی کنند. بر همین اساس، عمره مفرده قرار است در صورت موافقت دولت عربستان، بعد از ماه مبارک رمضان با ظرفیتی محدود از کشورهای اسلامی برگزار شود که البته شرط سعودی‌ها برای پذیرش زائر خارجی تزریق واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

علاوه بر این، افرادی که می‌خواهند از سایر کشورها به سرزمین وحی مشرف شوند، باید پس از ورود به عربستان، دوباره آزمایش کرونا داده و تاییدیه تزریق واکسن کرونا را نیز همراه داشته باشند تا پس از موافقت پزشکان مورد اعتماد متولیان مسجدالحرام، بتوانند به زیارت خانه خدا مشرف شوند. همچنین قرنطینه ۷۲ ساعته از دیگر دستورالعمل‌های سعودی‌ها برای پذیرش زائر خارجی به شمار می‌رود.

به گفته منابع آگاه، هنوز تصمیم سعودی‌ها برای پذیرش زائر خارجی نهایی نشده است و فعلا عربستان در حال برنامه‌ریزی برای حضور خارجی‌ها در این کشور و تدارک تیم پزشکی در صورت بروز مشکل است. با وجود اینکه در عربستان برخی از مردم اقدام به تزریق واکسن کرونا کردند، شیوع کرونا کنترل نشده است و همچنان این ویروس منحوس قربانی می‌گیرد.

البته دولت سعودی نیز با وجود اینکه میلیاردها دلار از تعطیلی عمره مفرده برای خارجی‌ها متضرر شده است، با توجه به نبود زیرساخت‌های مناسب درمانی آمادگی خود برای تشرف زوار سایر کشورها به عربستان و سرزمین وحی را اعلام‌ نکرده و حتی درباره حج تمتع سال جاری نیز اقدام عملی انجام نداده و تفاهم‌نامه حج با هیچ‌کشوری امضا نکرده است.

عمره مفرده از اواخر سال ۹۸ متوقف شد و اوایل پاییز سال گذشته با ظرفیت محدود از سر گرفته شد، اما پس از یک ماه با شیوع مجدد کرونا در عربستان، سعودی‌ها تصمیم به توقف پذیرش زائر خارجی گرفتند و تاکنون نیز هیچ زائر خارجی برای تشرف به سرزمین وحی به این کشور اعزام نشده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: فارس

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
حیف نیست پول بیزبانو ازدست بدی .حالا هزارنفرم کشتندو بصدنفرمختصر تجاوزاتی انجام شده مهم نیست .ان خمینی نبود که گفت اگه ازصدام بگذریم ازال سعود نمیگذریم .حالاکه ان رفته وشیطان پرستان جاسوس پرور تصمیمگیریهارو دارند .مهم پوله. تجاوز که اثری باقینکیزاره .بی خیال. کدخدا لیسان . دشمنان اومه رو بمراتب اولا لیس میزنن ولو اینکه باکفشاشون بیعت کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار