مسوولان استان سمنان در دو نشست کمیسیون ایمنی راه ها و شورای ترافیک استان، به بیان آمار و دلایل حوادث و تصادفات رانندگی پرداختند، بیشترین تصادفات استان در محور سمنان- دامغان رخ داد و رفع مشکل نقاط حادثه‌خیز مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 18 April 2021

نگاهی به تصادفات و حوادث جاده‌ای سمنان در سال گذشته

 

به گزارش تابناک سمنان معاون پلیس راه استان سمنان عصر یکشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان گفت: بیشترین تصادفات استان سال ۹۹ در سه جاده استان محور جنوبی سمنان به دامغان با ۳۵۸ مورد ، محور شمالی دامغان به سمنان با ۲۹۵ مورد و میامی به سبزوار با ۲۵۷ مورد بود.

سرهنگ مرتضی عبداللهی ادامه داد: سال گذشته بیشترین فوتی در محور جنوبی آرادان به سرخه با ۱۸ نفر، محور جنوبی میامی به سبزوار با۱۵ نفر و محور شمالی دامغان به سمنان با ۱۱ نفر بود.

وی تاکید کرد: سال گذشته خودروهای سواری با ۲ هزار و ۸۶۳ ،کامیون کشنده و تریلی با ۷۲۴ مورد و وانت بار با ۵۷۹ مورد بیشترین تصادفات را در این استان حادث شدند.

معاون پلیس راه استان سمنان بیان کرد: در ۲ هزارو ۲۶۳ مورد از تصادفات استان ، عدم توجه راننده به جلو، در یکهزار و ۱۵۵ مورد عدم توانایی راننده وسیله نقلیه و در ۳۷۹ مورد عدم رعایت حق تقدم، علت تصادفات از سوی کارشناسان ثبت شد.

وی یادآور شد: ۶۳۰ مورد از تصادف ها در سال ۹۹ در ساعت ۱۶ تا ۱۸ ، ۵۱۵ مورد تصادف در ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۴۰۸ مورد تصادف در ساعت ۶ تا ۸ صبح اتفاق افتاد.

عبداللهی اضافه کرد: ۱۶۱ مورد تصادف منجر به فوت سال گذشته در جاده های استان به وقوع پیوست که ۱۹۶ نفر جان‌باخته داشت. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یکهزار و ۵۲۰ فقره تصادف جرحی در استان سمنان به وقوع پیوست افزود: در مجموع تصادفات سال گذشته ، ۲ هزار و ۹۹ نفر مجروح شدند و سه هزارو ۶۲۵ مورد تصادفات خسارتی در استان اتفاق افتاد.‌

معاون پلیس راه استان سمنان تاکید کرد: سال گذشته پنج هزار و ۳۳ مورد تصادف و در نوروز امسال در مجموع ۳۳۲ مورد تصادف در استان سمنان رخ داد.

استانداردها در جاده های استان سمنان تقویت شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: برای رفع مشکلات راه ها باید برنامه مدون داشته باشیم، گزارش هایی که توسط دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات راه ها و جاده های استان ارائه می شود باید تجزیه و تحلیل شود.

منوچهر فخری افزود: دستگاه های اجرایی مرتبط کارهای بسیاری را برای کاهش تصادفات انجام دادند که باید در این زمینه برنامه مدون و نگاه ویژه تری داشت.

وی با اشاره به اینکه جاده های استان سمنان استاندارد لازم را ندارند، بیان کرد: سه شاخص،راه،خودرو و راننده نقش بسزایی در تصادف دارند.

وی اضافه کرد: باید برای آزمون رانندگی سختگیری کرد تا راننده تسلط کامل را برای رانندگی داشته باشد.

فخری ادامه داد: مشکلات ۳۵ نقطه از ۵۹ نقطه حادثه خیز استان رفع شد و به زودی مشکلات دیگر نقاط بر طرف خواهد شد.

معاون استاندار سمنان گفت: مواردی که در جلسه شورای تأمین مطرح شده است باید پیگیری و گزارش آن به طور کامل ارائه شود.

تصادفات فوتی ۳۸ درصد در سمنان کاهش یافت

رئیس پلیس راهور استان سمنان در نشست شورای ترافیک استان سمنان گفت: در استان تصادفاتی که سال ۹۹ منجر به فوت شد نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد و همچنین در تصادفات جرحی ۱۹ درصد کاهش داشت.

سرهنگ موسی بزرگی افزود: ۵۹ نقطه حادثه خیز در استان سمنان شناسایی شد که مشکلات ۳۵ نقطه رفع شد و مشکلات ۲۴ نقطه در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: ۶ دستگاه دوربین پلاک خوان در سمنان و ۱۹ دوربین در شاهرود وجود دارد و ۳۰ دوربین نظارتی در سمنان،۳۷ دوربین در شاهرود، ۳۵ دوربین در دامغان و ۸ دوربین در گرمسار فعال است.   

وی گفت: امسال ۱۲ ایستگاه کنترلی،۳۹ تیم گشتی و ۷۸ نیروی راهبر برای اعمال محدودیت تردد در استان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس راهور استان سمنان تاکید کرد: محدودیت های تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح به قوت خود باقی  و در حال اجراست.

شهرداری‌ها در رفع نقاط حادثه‌خیز مشارکت کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیر در این نشست گفت: شهرداری ها باید برای رفع نقاط حادثه خیز تلاش کنند، شهرداری ها باید برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات برنامه مدون داشته باشند. 

فخری با اشاره به اینکه مشکلات حدود ۷۰ درصد از نقاط حادثه خیز رفع شده است، تاکید کرد: یکی از مباحث مهم شهرداری ها و مدیریت شهری حفظ جان مردم است.

وی یادآور شد: نقش رسانه ها در فرهنگسازی نکات ترافیکی بسیار مهم است.

محدودیت‌های ترافیکی در بلندمدت واکنش‌های اجتماعی دارد

‍ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در این نشست گفت: ممکن است اعمال قانون و جریمه برای اعمال محدودیت جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثر باشد اما در بلند مدت ما را دچار واکنش اجتماعی می کند .

امیر بینایی با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف باید فرهنگسازی کرد، افزود: پیامک های فرهنگی را می توان جایگزین جریمه در زمان اعمال محدودیت های شبانه کرد.

وی یادآور شد: اگر صادقانه با مردم برخورد شود و مردم بدانند کارهایی که انجام می شود به صلاح آنها است، قطعا کمک می کنند.

وی ادامه داد: در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به صورت جدی پیگیر اجرای آیین نامه ماده ۴۶ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مصوب سال ۱۳۹۵ در خصوص انضباط اجتماعی و ایمنی راه ها هستیم.

 وی بیان کرد: دراین آیین نامه هشت دستگاه اجتماعی و فرهنگی مجاب شدند اقداماتی انجام دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: بحث آموزش و اطلاع رسانی برای فرهنگسازی بسیار مهم است.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار