از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش بیش از ۲۱ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۶۹۴ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۵۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ 17 April 2021
تاکنون 376 هزار و 684 نفر دوز اول واکسن کرونا و 121 هزار و 803 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 498 هزار و 487 دوز رسیده است.
 

به گزارش تابناک سمنان  بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، 21 هزار و 312 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که 2176 مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و 215 هزار و 445 تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، 319 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۶ هزار و 327 تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و 772 هزار و 688 تن بهبود یافته‌اند.

4694 تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۴ میلیون و 277 هزار و 782 آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. این در حالی است که تا دیروز شمار شهرهای قرمز 295 شهر بود که حالا شماری از آنها به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده اند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۶ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۴ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۵ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار