اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شاهرود مشکل زنبورداران برای تامین سهمیه شکر را بررسی کردند.
کد خبر: ۹۵۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 17 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان طبق بررسی کارشناسان و اظهارات زنبورداران ، امسال در مرحله اول ۹۹ تن شکر سهمیه‌ای برای زنبورداران استان سمنان در نظر گرفته شده که ۴۲ تن آن سهمیه شاهرود و میامی است.

در حالی که سهمیه شکر استاندارد هر کلنی در سال ۱۰ کیلوگرم است، اما در سال گذشته این سرانه در کشور به ازای هر کلنی یک کیلو و ۴۰۰ گرم و در شاهرود ۹۳۰ گرم بود.

پارسال فقط یک مرحله شکر سهمیه‌ای به میزان ۸۸ تن بین زنبورداران استان توزیع شد که از این میزان ۲۵ تن به شهرستان‌های شاهرود و میامی اختصاص یافت.

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود در این جلسه با بیان اینکه حمایت از زنبورداران ضروری است، گفت: ارزش اقتصادی که زنبور با گرده افشانی در مزارع و باغ‌ها انجام می‌دهد به مراتب از تولید عسل بیشتر است.

جلالی افزود: با توجه به سرمازدگی باغ‌ها و مزارع در چند سال گذشته و موضوع تغییر الگوی کشت که به سمت گیاهان دارویی معطوف شده است، صنعت زنبورداری می‌تواند مکمل این تغییر الگوی کشت باشد.

او تصریح کرد: تسهیلاتی با سود چهار درصد از طریق صندوق حمایت از توسعه کشاورزی برای زنبورداران در نظر گرفته شده است.

جلالی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان تاکنون در صندوق حمایت از توسعه کشاورزی عضو نشده است، افزود: از ۲۵۵ زنبوردار شهرستان فقط ۱۸ زنبوردار در این صندوق عضو هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار