محمود احمدی‌نژاد و حلقه نزدیکانش در ابتدای دولت نهم برخی اظهارات جنجال برانگیز و دوپهلو را در حوزه اندیشه و خطوط فکری خودشان مطرح می‌کردند؛ اما در دولت دهم و پس از پایان دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، نگرش‌های التقاطی جریان انحراف با ملاحظات کمتر و صراحت بیشتری بیان می‌شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 17 April 2021

به گزارش تابناک سمنان مهم‌ترین خطاهای اندیشه‌ای احمدی‌نژاد و حلقه نزدیکان به وی شامل این موارد است:

نفی اساس حکومت دینی؛ احمدی‌نژاد ادعا کرده که: «ما اصلاً حکومت دینی نداریم. این واژه های غلط و من درآوردی است. دین برای رهایی انسان آمده است، نه برای حاکمیت بر انسان. دین که نیامده خودش را غلبه دهد...ما حکومت دینی نداریم»

 اصرار بر تز اسلام منهای روحانیت؛ احمدی‌نژاد در مصاحبه ای علما را محکوم می‌کند و فهم اکثریت از دین و مفاهیم آن را معیار صحیح برای فهم متون دینی می‌خواند: «میگویند اکثر مردم نمی‌فهمند؛ آیا شما می‌فهمید؟ معیار اینکه شما فهمیدید چیست؟ معیار حق بودن یک مطلب یا یک رفتار چیست؟ یک معیار ملموس معیاری است که اکثریت قاطع جامعه پذیرای آن باشد، این معیار درست است.

 تاکید بر ولایت در برابر ولایت فقیه؛ احمدی‌نژاد در اولین همایش قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۳۹۱ برگزار شد، گفت: «تنها سندی که در اختیار ماست، قانون اساسی است. اگر می‌گوییم ولایت مطلقة فقیه، چون اینجا هست»در همین راستا رفیقدوست نیز از وزیر مسکن دولت نهم نقل می‌کند که «او مدام بحث می‌کرد و مدام می‌گفت آقا آقا! من به او گفتم بگو منظورت از آقا همان مقام معظم رهبری است که ایشان یک بار هم زیر بار نرفت.

 قرائت ناسیونالیستی از اسلام و مکتب ایرانی؛ اسفندیار رحیم‌مشایی ۱۳ مرداد ۸۹، در مراسم اختتامیه همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌گوید: «مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی از آن وجود دارد... دریافت ناب از حقیقت ایمان و وحقیقت توحید وحقیقت اسلام مکتب ایران است. باید از این پس ما مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم. دکتر محمود احمدی‌نژاد در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش با تأکید بر این نگاه گفت: یکی از ویژگی‌های کسانی که وارد نظام آموزش و پرورش می‌شوند، عشق به ایران زمین است. برخی خیال نکنند که این حرف بنده مبنی بر ملی‌گرایی و ناسیونالیسم است چرا که امروز ایران یک جغرافیا، ملیت و قوم و قبیله نیست بلکه یک راه و مکتب است. [

 تکثرگرایی دینی: احمدی‌نژاد پلورایسم را نیز یک اندیشه خوب معرفی می‌کند: «جالب این است که وقتی با آقای مهندس [مشایی] درباره پلورالیسم یا تکثرگرایی صحبت می‌کردم، همین را گفتم که اگر هر اندیشه‌ای خوب است و بهره‌ای از حقیقت دارد»احمدی‌نژاد در مصاحبه خود با وبسایت ایندیپندنت فارسی در شرح نظراتش می‌گوید: «این دینی که در اختیار ملت‌ها است دین پیروان پیامبران هست نه خود پیامبران.»

سایت اصولگرا: احمدی نژاد ولایت فقیه را قبول ندارد/ او می گوید دینی که در دست ماست دین پیامبران نیست

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار