۴۲۳ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۳ هزار و ۳۱۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
کد خبر: ۹۵۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 16 April 2021

۴۲۳ مبتلا به کرونا در استان سمنان بستری هستند

 

به گزارش تابناک سمنان کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه پنجشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۳۳۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۳۱ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

بنابر این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا در استان سمنان وجود نداشت و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر امروز تعداد جانباختگان این بیماری در استان ۹۶۱ نفر است.

طبق اعلام شامگاه پنجشنبه این کمیته، با ترخیص ۷۸ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۸ هزار و ۵۲۰ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان‌های سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار در وضعیت رنگ بندی قرمز و شهرستانهای سرخه ، مهدیشهر و میامی در وضعیت نارنجی و شهرستان آرادان در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت های کرونایی نیز بر اساس رنگ بندی جدید اعمال خواهد شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با شناسایی ۲۵ هزار و ۷۸بیمار جدید رکورد جدیدی از شناسایی روزانه بیماران کرونا ثبت شد و با فوت ۳۲۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

 از چهارشنبه تا پنجشنبه (۲۶ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ نفر رسید. 

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تا کنون یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۶۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار