شهردار سمنان گفت: سالانه ۱۷ هکتار و در مجموع ۷۵ هکتار فضای سبز جدید در دوره پنجم مدیریت شهری در این شهر احداث شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 15 April 2021

شهردار: ۷۵ هکتار فضای سبز در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان ایجاد شد

 

به گزارش تابناک سمنان سید محمد ناظم رضوی ابراز داشت: در دوره پنجم مدیریت شهر سمنان، با کاشت حدود ۲۵۰ هزار درخت، درختچه و گل‌های زینتی در مناطق سه گانه شهر، سرانه فضای سبز شهر به ۱۱.۷  مترمربع برای هر نفر رسید در حالی که این عدد برای سرانه کشوری ۱۲ مترمربع است.

وی افزود: رویکرد شهرداری سمنان در دوره پنجم مدیریت شهری در خصوص فضای سبز شامل دو بخش افزایش سرانه و کمیت فضای سبز با ایجاد بوستان‌های محلی و بخش دیگر تعریف کارکرد و افزایش کیفیت فضای سبز از طریق ساخت بوستان ‌های موضوعی مانند بوستان خانواده و بوستان بانوان بود.

شهردار سمنان با اشاره به بهینه سازی سامانه های آبیاری فضای سبز شهر سمنان گفت : حدود ۹۰ کیلومتر لوله کشی آب خام برای آبیاری فضای سبز شهری در این دوره اجرا شد و با راه اندازی تصفیه خانه در پارک کومش، از پساب شهر مهدیشهر برای افزایش ظرفیت آبیاری فضای سبز سمنان استفاده شد.

ناظم‌رضوی گفت: سمنان در گذشته به شهری در باغ معروف بود که بنا به دلایل مختلف انسانی و زیست محیطی اثر کمی از آن باغ ها باقی مانده، ولی با توجه شورای اسلامی شهر و اقدام مسئولان شهرداری، هشت باغ راه به طول  ۱۵ کیلومتر مرمت و بازآفرینی شد که این اقدام علاوه بر احیای باغ های پیرامونی ، برای فراغت، تفریح و پیاده روی مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

شهر سمنان با جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفر در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، در فاصله ۲۱۶ کیلومتری تهران و در مسیر اصلی تهران به مشهد قرار دارد و محدوده شهری آن ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار