رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۱۱۱ واحد صنفی عرضه کننده مصنوعات طلا در سراسر استان به وسیله کارشناسان این اداره‌کل سال گذشته از لحاظ رعایت استاندارد‌ها بررسی شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 15 April 2021

۱۱۱ طلافروشی در استان سمنان استانداردسنجی شد

 

به گزارش تابناک سمنان روح الله خدام عباسی ابراز داشت: نتیجه بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای صنفی عرضه کننده مصنوعات طلا در سراسر استان سمنان به وسیله کارشناسان اداره کل استاندارد مطلوب بوده و تمام نمونه‌برداری‌های انجام شده مطابق با استاندارد بود.

وی ادامه داد: در بازرسی‌ از ۱۱۱ طلافروشی در استان سمنان، مواردی مانند عرضه نکردن مصنوعات طلا با عیاری غیر از عیار رسمی کشور، مصنوعات فاقد کد شناسایی و پلاک‌های گرد پارسیان نظارت شد.

خدام‌عباسی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در کشور است و کد شناسایی مصنوعات و زیورآلات طلا اجباری بوده و تولید و فروش آن بدون داشتن عیار مصنوع و کد سازنده ممنوع است.

وی اضافه کرد: اداره کل استاندارد استان سمنان بر حسب وظیفه تعیین شده بازار تولید و عرضه مصنوعات طلای استان را تحت نظارت و کنترل مستمر خود قرار داده است.

خدام عباسی افزود: واحدها و کارگاه‌های استان که تمایل دارند در زمینه تولید مصنوعات طلا فعالیت کنند باید از اداره کل استاندارد استان سمنان کد شناسایی دریافت کنند.

وی با اعلام رضایت از وضعیت عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: بیشتر مصنوعات طلای تولید شده در کارگاه‌های تحت پوشش این اداره کل مطابق استاندارد هستند.

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان سمنان  تصریح کرد: اکنون ۲واحد تولیدی طلا در استان دارای کد شناسایی معتبر هستند و ۲ واحد دیگر نیز در حال اخذ مجوز لازم  برای دریافت تاییدیه کد شناسایی هستند.

سه مشخصه اصلی مصنوع داشتن عیار، علامت استاندارد و درج کدشناسایی (سازنده) بر روی مصنوعات است و خریداران باید به این نکات توجه داشته باشند.
 کد سازنده شامل یک حرف لاتین (نشانگر حرف اول استان تولید کننده آن مصنوع) و عدد( مختص سازنده) راشامل می شود که اگر یک مصنوع فاقد کد باشد به این معنی است که در کارگاه های غیر مجاز به صورت غیر قانونی تولید می شود و امکان رهگیری سازنده و برخورد با تخلف وجود ندارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار