مدیرکل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در سه سال گذشته و با اجرای طرح اشتغال روستایی مبلغ ۳۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به سه هزار ۵۰۰ طرح اشتغالی در روستاهای این استان پرداخت شده است .
کد خبر: ۹۵۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 12 April 2021

 

قاسم رحیمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: بیشترین تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به ترتیب در بخش های کشاورزی، خدمات، صنعت و سرمایه درگردش در ناحیه های صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

وی بیان کرد: از شهریور سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده و مابقی اعتبارات در ماه‌های آینده به صورت کامل جذب و پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، همچنین در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۳ هزار کسب و کار آسیب دیده از این موضوع پرداخت شد.

وی با بیان تداوم پرداخت تسهیلات اشتغال زا و حمایت از کسب و کارها بیان کرد: با هدف گذاری انجام شده و همراهی بانک های عامل تمامی تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی و مشاغل خانگی تا پایان سال به صورت کامل جذب و پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اجرای مناسب سیاست های فعال بازار کار در استان اردبیل افزود: با اجرای این طرح ها بیش ازیک هزار و ۶۰۰ نفر در استان اردبیل برای اولین بار صاحب شغل شدند و ۷۸۰ قرارداد کارورزی منعقد شد.

رحیمی اضافه کرد: مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از محل پرداخت اقساط طرح‌های اشتغال روستایی به بانک ها وصول شده که لازم است دوباره با پرداخت تسهیلات به چرخه تولید و اشتغال بازگردد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار