رییس سازمان صمت قم گفت: طرح تام به منظور تامین مالی واحدها و پروژه‌های بخش صنعت، معدن و تجارت در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 11 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: با توجه به امضاء تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، بانک صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) در راستای کمک به تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت در این بخش، فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند به منظور استفاده از طرح تام به سامانه https://www.behinyab.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای تامین مالی واحدها و طرح‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت و بر اساس برنامه‌های وزارت صمت برای مواردی همچون فعال کردن ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی منتخب، اجرای هرچه بیشتر نهضت ساخت داخل، فعال سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی، توسعه صادرات غیر نفتی، احیاء، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، طرح های فناورانه و تامین مالی اصناف در سطح استان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: حمایت از فعالان در عرصه صنعت، معدن و تجارت در قم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبرد توسعه اقتصادی استان همواره موردتوجه مسئولان است و در این زمینه طی سال‌های اخیر اقدام‌های عملی قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و درگردش موردنیاز فعالان اقتصادی است.

سیجانی گفت: در همین رابطه بر اساس شعار سال و لزوم پشتیبانی هرچه بیشتر از عرصه تولید و رفع موانع از مقابل آن، ظرفیت‌های خوبی برای تامین مالی مورد نیاز فعالان این عرصه درنظر گرفته شده است که طرح تام از جمله این راهبردهای اجرایی است و می‌تواند در شکوفایی اقتصادی استان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به گسترش حجم فعالیت‌های مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت طی سال‌های اخیر در قم، بیان کرد: تلاش می‌کنیم این تسهیلات در قم با سهولت هرچه بیشتر به متقاضیان پرداخت شود و در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، افزایش تولید و همچنین افزایش فرصت‌های شغلی استان مورد استفاده قرار گیرد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.
حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار