معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اعلام کرد : روند پرشتاب و خیز کرونا در شهرهای جنوبی فارس همچنان با شدت در حال گسترش است و ظرفیت بیمارستان های مرجع کرونایی در منطقه تکمیل شده است.
کد خبر: ۹۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 11 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وحید یگانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۷ تخت به تخت های بیماران کووید ۱۹ در سطح سه شهرستان لارستان، خنج و اوز ظرف دو هفته اخیر اضافه شده ولی این تعداد تخت پاسخگوی مراجعان و شمار روزافزون بیماران نیست.

وی با بیان اینکه ناچار هستیم که از مراکز ، کلینیک ها و مطب های خصوصی برای درمان بیماران کمک بگیریم ،گفت: هم اینک و بر اساس بررسی ها و نتایج تست های مثبت کرونایی و روند موجود مناطق دهکویه، لطیفی، جویم، بیرم، عمادشهر، گرمستج، براک و شرفویه در وضعیت فوق قرمز هستند.

یگانه می گوید: همچنین وضعیت شهرهای لار و اوز ، بلغان، سده، کهنه و صحرای باغ نیز قرمزو شهر خور، دشتی، بالاده، بنارویه، فیشور و همچنین شهرستان خنج نیز درنارجی هستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: در مجموع وضعیت دو شهرستان لارستان و اوز با بخش های تابعه قرمز و وضعیت در شهرستان خنج نیز نارنجی گزارش شده است.

همچنین به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان در هفته اول فروردین موارد سرپایی ۱۴۳ مورد، در هفته دوم ۲۰۲ مورد و در هفته سوم نیز ۳۲۳ مورد بوده و موارد بستری در هفته اول این ماه نیز ۴۶ نفر، هفته دوم ۵۶ نفر و در هفته سوم ۸۲ نفر بوده است.

یگانه همچنین یادآور شد: در هفته اول فرودین ۱۴۰۰ مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان ۱۸۹ مورد، در هفته دوم ۲۵۸ مورد و در هفته سوم نیز ۴۰۷ نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: همچنین تعداد تست های انجام شده به تفکیک و ظرف سه هفته اخیر به ترتیب یک هزار و ۲۵۹ مورد در هفته اول، در هفته دوم ۲ هزار و ۹۰ مورد و در هفته سوم نیز ۲ هزار و ۹۲۹ مورد تست از مراجعه کنندگان و افراد مشکوک انجام شده است.

وی می گوید: موارد ابتلا در هفته اول ۱۹۵، هفته دوم ۵۲۵ مورد و در هفته سوم نیز ۶۹۶ مورد بوده است که درصد تست‌های مثبت نسبت به تست‌های انجام شده در هفته اول ۱۵، هفته دوم ۲۵ و در هفته سوم ۲۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اقدام های کنترلی ستاد مدیریت کرونا و دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز گفت: علاوه بر اینکه طرح غربالگری شهید سلیمانی با قوت و جدیت همچنان در حال اجراست و مرزهای زمینی و هوایی نیز به دقت کنترل می شود برای مقابله با موج چهارم کرونا در منطقه نیز قرنطینه و اعمال محدودیت های شدید کرونایی در برخی روستاها و بخش ها در دستورکار قرار گرفته است.

وی از فعالان فضای مجازی درخواست کرد که از تشویش اذهان عمومی و ملتهب کردن فضای مجازی پرهیز کنند و بیش از گذشته یاری گر کادر بهداشت و درمان برای مدیریت و مقابله با این ویروس در شرایط سخت کنونی باشند.

محدودیت های شدید کرونایی به مدت ۱۰ روز

ستاد مدیریت کرونای شهرستان لارستان نیز در بیانیه ای نسبت به اجرای مصوبات این ستاد و اعمال محدودیت های شدید کرونایی با توجه به وضعیت قرمز منطقه بیانیه صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تمامی مشاغل به جز مشاغل گروه یک به مدت ده روز در شهرستان تعطیل است.

در این بیانیه تاکید شده است: بوستانها و مراکزتفریحی، پاساژها، بازارها، مراکز خرید سرباز و سرپوشیده، فروشگاه های انواع خودرو، موتور و دوچرخه، مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه های مردانه و زنانه، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، کف پوش، لوازم خانگی تشک و پتو، پارچه، ملزومات اداری و منزل، لوستر و چراغ، کابینت، درب و پنجره و صنایع دستی، تزئینات داخلی ساختمان، فروش اسباب بازی، کادویی، لوازم التحریر، کتاب و مجله، محصولات فرهنگی و آموزشی، تجهیزات مهندسی و نقشه برداری، انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه عکس و فیلم و مزون و سفره عقد و مراسمات عروسی و ...تعطیل است.

این بیانیه می افزاید: رستوران ها، کبابی ها، ساندویجی ها، کافی شاپ ها، فروش انواع مواد غذایی سرد و گرم، آشامیدنی و بستنی و آبمیوه صرفا بصورت بیرون بر مجاز هستند.

همچنین در این بیانیه آمده است: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان در ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکاری، کارهای مربوطه را انجام دهند البته نحوه دورکاری کارمندان با موافقت مدیر هر قسمت خواهد بود.

بر اساس ستاد ملی مدیریت کرونا در شهرهای قرمز و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارایه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار کارهای مربوطه را باید انجام دهند.

همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای شهرستان لارستان: آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه ها و حوزه علمیه و موسسات آموزشی به صورت غیر حضوری است.

برگزاری نماز جمعه و جماعات یومیه و آئین های ملی و مذهبی و همچین آرامستان ها تا اطلاع بعدی تعطیل است.

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت ملی کرونا نیز خروج از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و در صورت تخطی نیز اعمال جریمه ٥٠٠ هزارتومانی و یک میلیون تومانی، منع تردد شبانه از ساعت ٢٢ تا ٣بامداد در تمام وضعیت های آبی، زرد، نارنجی و قرمز و با اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در انتظار متخلفان از این مصوبه خواهد بود، قابل توجه اینکه کنترل ترددها با دوربین و پایش تصویری و همچنین گشت سیار پلیس راهور در سطح شهر انجام می‌شود.

مسئولان اجرایی و و دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش نیز اعلام کرده اند که وضعیت بیماران و مبتلایان کرونایی در این شهرستان به ویژه ظرف یک هفته اخیر به شدت در حال گسترش ات و این منطقه وارد موج چهارم کرونایی شده است.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی این شهرستان همچنین ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری ها در بیمارستان گراش ۲۴ نفر بوده که حال ۵ نفر از آنها نیز وخیم گزارش شده است.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار