در حاشیه برگزاری ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اعلام شد:
استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس طرح دورکاری کارکنان دولت را با جدیت اجرا کنند.
کد خبر: ۹۵۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ 10 April 2021
 
به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: مصوبات اعلامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ویروس با جدیت در استان سمنان دنبال شود و تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در بخش‌های مختلف موظف به اجرای دقیق آن هستند.
وی خاطر نشان کرد: پیک چهارم کرونا ویروس در استان سمنان شروع شده و اگر رعایت نکنیم ممکن است با مشکلات زیادی در بحث مدیریت و مقابله با این ویروس مواجه شویم.
استاندار سمنان تصریح کرد: شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار براساس رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار دارد و در این شهرستان‌ها به غیر از مشاغل گروه یک، تمام مشاغل دیگر تا اطلاع بعدی تعطیل می‌باشند.
آشناگر با بیان اینکه اتحادیه‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هستند تا در ارتباط اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل‌های سازمان استخدامی و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ارتباط با نحوه به کارگیری نیروی انسانی در ادارات با توجه به رنگ بندی جدید کرونا را اجرا کنند.
وی افزود: در مناطق قرمز کرونایی در ادارات ضروری حتما ۵۰ درصد نیروی انسانی به صورت دورکاری به فعالیت اداری رسیدگی کنند و در ادارات غیر ضرور هم تا ۷۰ درصد نیروی انسانی می‌توانند به دورکاری بروند.
استاندار سمنان اضافه کرد: در شهرستان‌های سرخه، مهدیشهر و میامی که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، مدیران دستگاه‌های ضروری و غیرضروری تا ۵۰ درصد از کارکنان خود را به دورکار بفرستند.
استاندار سمنان با بیان اینکه گزارش‌هایی رسیده که در بعضی از ادارات، مدیران اجازه دورکاری را به کارکنان نمی‌دهند، گفت: مسئولیت هرگونه خسارت و ابتلا کارکنان ادارات به کرونا ویروس برعهده مدیر مجموعه است و مدیر مربوط باید پاسخگوی عملکرد خود در ارتباط با نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات باشند.
وی اضافه کرد: سازمان و ادارات بازرسی در بحث حُسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و دیگر بخش‌های خدمات‌رسان باید ورود کنند و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: برخی مدیران دستگاه‌های با اجرای طرح دورکاری در ادارات مخالفت نمی‌کنند، اما کارانه و اضافه کار کارکنانی که به دورکاری می‌روند را کم می‌کنند و کارمند برای آنکه اضافه کار و یا کارانه‌اش قطع نشود به اداره می‌آید که این امر غلط است و مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید به خاطر اجرای طرح دورکاری، کارانه و اضافه‌کار کارکنان خود را کم یا قطع کنند.
وی تصریح کرد: بازرسان نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارت را رصد کنند و لیست حضور و غیاب کارکنان ادارات را ارزیابی شود و اگر حضور کارکنان ادارات از متوسط در نظر گرفته شده بیشتر بود با مدیر مربوط برخورد شود.
استاندار سمنان افزود: حتی برای فرمانداری‌ها و دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها هم همین طور است و مدیران ادارات و فرمانداران موظف هستند که کارمندان را به دورکاری بفرستند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار