نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر بهره‌مندی همه نیازمندان سمنانی از آثار و برکات زکات تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم در امر زکات موجب به توسعه متوازن ثروت در جامعه و رفع فقر می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 10 April 2021

توسعه متوازن ثروت در جامعه مستلزم توجه به فروعات دین است

 

به گزارش تابناک سمنان آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با اعضای شورای زکات شهر سمنان با بیان اینکه زکات یکی از فروعات دین اسلام است اظهار داشت: تمام افرادی که پرداخت زکات بر آنها واجب است باید احکام آن را درست و دقیق فرا گیرند.

وی افزود: اگر به احکام اقتصادی اسلام نظیر زکات و خمس توجه و به آن عمل شود؛ آثار مثبت آن در زندگی فرد فرد افراد مشاهده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در روایات متعدد از زکات به‌عنوان یکی از پایه‌های مهم دین اسلام یاد شده است گفت: بنای دین اسلام بر پنج چیز اصل نماز، حج، زکات، روزه و ولایت استوار است.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: اساس آیات قرآن اولویت پرداخت زکات برای کمک به نیازمندان است؛ عمل به این اصول و اولویت‌ها بسیار حائز اهمیت است و جامعه دینی را از بسیار از آسیب‌ها دور می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم باید عزمی جدی برای گرفتن زکات واجب و مستحب از افرادی که توانایی پرداخت آن را دارند؛ ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد: کسانی که متولی توزیع زکات هستند به طوری برنامه‌ریزی و اقدام کنند که همه نیازمندان از زکات برخوردار شوند.

آیت‌الله شاهچراغی تصریح کرد: مشارکت مردم در امر زکات موجب به توسعه متوازن ثروت در جامعه و رفع فقر می‌شود.

پرداخت زکات بر بستر فضای الکترونیک

مقداد محبوبی، رئیس کمیته امداد شهرستان سمنان نیز در این دیدار اظهار داشت: توجه و ملزم بودن به تصمیمات ستاد ملی کرونا در ارتباط با جمع‌آوری زکات فطره در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونا پرداخت زکات فطره بر بستر فضای الکترونیک مهیا شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار