استاندار گلستان با اشاره به آغاز دور جدید محدودیت‌های کرونایی در کشور گفت: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به این ویروس ۱۰ روز سخت در انتظار این استان خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 10 April 2021

 

هادی حق‌شناس روز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان از ۱۸۰ نفر در اولین روز امسال به ۴۸۵ نفر رسیده اما هنوز مرحله چهارم شیوع این بیماری در استان براساس شاخص‌های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت آغاز نشده که امیدواریم با همراهی مردم و آمادگی دستگاه های مرتبط با کمترین تلفات از این مرحله عبور کنیم.

وی بیان داشت: گلستان در حال حاضر مشکل تخت برای بستری بیماران کرونایی ندارد اما اگر توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی نشود طی ۱۰ روز آینده با افزایش تعداد مبتلایان، احتمال کمبود تخت برای بستری و درمان بیماران کرونایی در استان وجود دارد.

استاندار گلستان با یادآوری آمار فوتی روزانه حداکثر سه نفر در استان بر اثر کرونا گفت: با شیوع مرحله چهارم و تداوم بی توجهی به رعایت شیوه نامه ها، ۲۰ برابر شدن این آمار قابل انتظار است.

حق‌شناس با تاکید بر ضرورت اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا به خصوص در ادارات از امروز تا پایان فروردین ماه ادامه داد: ادارات در شهرستان‌های قرمز باید با حداکثر یک سوم، در شهرستان‌های نارنجی با نصف و در شهرهای زرد با دو سوم ظرفیت به ارایه خدمات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: برخی مدیران در گلستان بطور غیرقانونی اقدام به تغییر ساعات کاری ادارات خود در هفته گذشته و همچنین تعطیلی روزهای پنجشنبه کرده بودند که این کار خلاف مقررات بوده و مدیران متخلف به کمیسیون تخلفات اداری معرفی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه با اشاره به مراقبت از ۴۸۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گفت: از این تعداد ۷۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری بوده و حال ۳۳ نفر آنان وخیم است.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز، آق‌قلا، بندرترکمن، رامیان و گالیکش در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه، کلاله، علی‌آباد کتول و گمیشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی یادآور شد: آمار بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن ۲.۵ برابر شده و انتظار داریم در هفته جاری آمار بستری بیماران کرونایی حداقل به هزار نفر برسد.

فاضل اظهار داشت: در گلستان مانند سایر نقاط کشور، ۷۰ درصد بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی هستند.

وی در با اشاره به توزیع واکسن کرونا در استان گفت: از ۹ هزار و ۳۰۰ واکسن وارد شده به استان تاکنون ۷ هزار و ۶۰۰ دوز آن به کادر درمان و بقیه براساس اولویت به بیماران خاص، سالمندان حاضر در مراکز و خانه‌های سالمندان و همچنین پاکبانان و غسالان تزریق شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این جلسه گفت: در طرح شهید سلیمانی که اجرای آن همچنان نیز ادامه دارد تاکنون هزار خانوار با یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار گرفتند.

سردار علی‌جمعه ملک‌شاهکویی اظهار داشت: همچنین در راستای اجرای این طرح ۳۲۰ هزار بسته معیشتی در گلستان توزیع شده و در ماه رمضان ۳۰ هزار بسته در سه مرحله نیز توزیع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار