کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یکی از وزرای خود را پس از آن اعدام کرد که وزارتخانه این وزیر اقدام به برقراری تماس ویدیویی کافی نکرده و کارمندانش از میزان کار شکایت کرده بودند.
کد خبر: ۹۵۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 10 April 2021

رهبر کره شمالی یک وزیر دیگر را اعدام کرد

 

به گزارش تابناک سمنان روزنامه میرور گزارش داد، حکم اعدام وزیر آموزش کره شمالی از سوی کیم جونگ اون، رهبری این کشور در پی تحقیقات درباره اینکه چرا وزارتخانه مذکور پیشرفت رضایت بخشی نداشته، صادر شده است.

روزنامه رسمی کره شمالی نوشت، گزارش مربوط به یافته‌های مرتبط با وزارت آموزش عالی کره شمالی نشان می‌دهد که این وزارتخانه به قدر کافی و به صورت مناسب قانون آموزش از راه دور را محقق نکرده است.

در گزارش این روزنامه همچنین آمده است، این تحقیق از سوی اداره سازمان و ارشاد به این دلیل انجام شده که این وزارتخانه از پیشرفت در زمینه آموزش از راه دور موفق نبوده و سیاست‌های دولت را مورد انتقاد قرار داده است.

اتهامات وارده همچنین شامل موارد می‌شوند که در آن برخی از اعضای وزارتخانه مذکور در نشست‌هایشان درباره کار شکایت داشته و برخی دیگر هم فقدان منابع اختصاص یافته از سوی دولت را زیر سوال برده‌اند.

در پی اعدام وزیر آموزش عالی، کمیسیون جدید به ریاست "ری گوک چول"، رئیس دانشگاه کیم ایل سونگ در کره شمالی بار دیگر آغاز به کار کرده است.

یکی از منابع تایید کرد، در میان اقدامات جدید، آنها قرار است تماس‌های ویدئویی را به صورت منظم انجام دهند.

سال گذشته میلادی نیز کیم جونگ اون یک ژنرال را به خورد ماهی‌های گوشتخوار داد و گفته می‌شود پنج معاون هم پس از نشست کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا به دلیل عدم دستیابی به موفقیت به جوخه آتش سپرده شدند.

اخیرا رهبر کره شمالی متهم به ایجاد یک "مدرسه اتمی" که تمرکزش بر ساخت و مسلح کردن موشک‌هاست، متهم شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار