رئیس هیئت بدمینتون شهرستان شیراز با بیان اینکه سال 98 شیراز میزبانی بی نقصی را در مسابقات بین‌المللی تختی داشت، از تلاش برای گرفتن میزبانی این مسابقات در سال 1400 خبر داد و خواستار همراهی دیگر بخش‌های مسئول در این زمینه شد.
کد خبر: ۹۵۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 10 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی اصغر عدل‌بند با بیان اینکه میزبانی در رقابت‌هایی دهه فجر در رشته‌های مختلف ورزشی برند محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: میزبانی هر مسابقه‌ای در رده‌های ملی و بین‌المللی قطعا موجب ارزش آفرینی در بخش ورزشی و سایر بخش‌ها خواهد شد بنابراین باید برای میزبانی شیراز در رقابت‌های جام تختی همه تلاش کنیم.

او با اشاره به تلاش در راستای کسب میزبانی این رقابت‌ها در سال 1400، گفت: فدراسیون جهانی هم با توجه به میزبانی نسبتا بی نقص شیراز در سال 98، علاقه دارد که این مسابقات دوباره در شیراز برگزار شود؛ سال 98 حتی داوران خط که همگی از شیراز بودند، بدون اشتباه ظاهر شدند و این یک نکته بسیار مثبت در میزبانی ما بود. اکنون بحث مالی و تامین هزینه ها مبحث اصلی است؛ با توجه به وضعیت کنونی حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه برگزاری چنین رقابت‌هایی است.

عدل‌بند گفت: هیئت‌های بدمینتون فارس و شیراز به شکل هم راستا، تصمیم دارند که در دراز مدت و طی هشت سال آینده، فعالیت های گسترده ای را در زمینه توسعه این رشته در بُعد های همگانی وقهرمانی انجام دهند تا انشالله به زودی شاهد حضور بازیکنان در رنکینگ یک تا صد جهانی باشیم.

کرونا بر کمیت و کیفیت کار تاثیرگذار بوده است

وی در خصوص وضعیت فعالیت بدمینتون در شیراز طی دوران کرونا گفت: از اواخر اسفند98 تا اواسط خرداد 99، همه فعالیت‌های ورزشی تعطیل بود و من هم خردادماه سال قبل مسئولیت این هیئت را عهده دار شدم، زمانی که آرام آرام فعالیت‌های ورزشی شروع شد اما متاسفانه مهرماه باز هم شرایط سخت کرونا حاکم و بعضی کلاسها و فعالیتها تعطیل شد.

عدل‌بند با اشاره به اینکه تمرینات بازیکنان حرفه‌ای با رعایت کامل پروتکل‌ها ادامه دارد، در خصوص جایگاه شیراز در بدمینتون گفت: اگر کمی به عقب تر برگردیم، می بینیم که بانوان بدمینتون باز شیرازی این شهر را به عنوان یکی از قطبهای ایران مطرح کرده بودند اما وضعیت خیلی خوب ما تا 5 سال پیش رفته رفته افول کرد و دلیل عمده هم بالارفتن سن بازیکنان مطرح بود، اگرچه اکنون هم بازیکنان خوبی داریم؛ به طوریکه 2 بانوی بدمینتون باز از شیراز در سطح نوجوانان و جوانان در قهرمانی غرب آسیا و مسابقات کشوری خوش درخشیده‌اند.

وی اما با بیان اینکه در بخش آقایان وضعیت ایده آل یا حتی راضی کننده نیست اما نمی‌توان آن را بد توصیف کرد، گفت: گاهی تیم های آقایان ما در مسابقات کشوری روی سکو هم می روند. البته ما در سال 99 به دو دلیل، اعزام نداشتیم. یعنی به جز کرونا، نبود اسپانسر نیز باعث شد تا نتوانیم اعزام داشته باشیم.

عدل بند درباره حضور داوران و مربیان شیرازی در سطح ملی گفت: ما در هر دو زمینه وضعیت خوبی داریم. خانم هاشمی و آقای لشگری جزو مدرسان مربی گری کشور به شمار می روند، آقایان راضی و یغمور نیز از مدرسان داوری فدراسیون هستند. فکر می کنم به محض اینکه وضعیت جلوگیری از شیوع کرونا بهتر شود، جهش خوبی در جهت پرورش و رشد مربیان و داوران داشته باشیم.

رئیس هیئت بدمینتون شیراز، وضعیت زیرساخت این رشته ورزشی را در شیراز ضعیف توصیف و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات نداشت تالار اختصاصی است؛ تنها تالار اختصاصی در اختیار هیئت فارس قرار دارد و ما تنها 12 جلسه تمرینی در هر ماه، می توانیم از این زیرساخت استفاده کنیم.

عدل‌بند با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان فارس امکان استفاده از سالن حجاب را تاکنون فراهم نکرده است، گفت: تصمیم داریم از فضای بوستانها، برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و تمرینی در این رشته استفاده و برای استعدادیابی و حتی بخش قهرمانی تلاش کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار