زمانی به موضوع واگذاری زمین در روستاها برای ایجاد انگیزه سکونت نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در برخی از روستاها زمین واگذار می کند ، افرادی که در این موارد متقاضی هستند می توانند با اخذ زمین مناسب و اقدام به ساخت و ساز زمینه افزایش جمعیت را هم فراهم کنند ، در این زمینه از حساب ۱۰۰ امام (ره) هم برای ساخت سرپناه کمک می شود ، کمک های هشت میلیون تومانی هم می شود تا سرپناه نیازمندان در روستاها با سرعت ساخته شود ، خیرین هم دراین زمینه کمک می کنند تا ساخت سرپناه شتاب گیرد.
کد خبر: ۹۵۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 10 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عطا الله زمانی با گرامیداشت ۲۱ فروردین و آغاز دهه حساب ۱۰۰ امام راحل و گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن افزود: به مالکان هر واحد مسکونی مددجویی در قالب این طرح ۳۰۰ میلیون ریال کمک رایگان پرداخت شده که در این زمینه ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین گفت: طرح ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه سال گذشته در فارس اجرایی شد و تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است ، در قالب این طرح وام های ارزان قیمت ۵۰ میلیون تومانی در اختیار مالکان واحد های مسکونی قرار می گیرد ، ۶۴ درصد از واحد های مسکونی دریافت کننده تسهیلات نیز دراین طرح کار مقاوم سازی را انجام داده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: بنیاد مسکن با تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی گام های موثری برای توسعه و محرومیت زدایی در استان فار س انجام داده است ، هم اکنون برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان فارس طرح هادی تهیه شده و در ۵۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا این طرح اجرایی شده است ، شاخص توسعه روستایی دراین حوزه دراستان فارس فراتر از متوسط کشوری است.

وی افزود: این طرح ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستا در استان فارس تهیه شده ۳۳۵ طرح هادی در استان فارس در سال گذشته اجرا شده است.


زمانی صدور اسناد مالکیت در روستاها با همکاری ثبت اسناد و املاک را یکی دیگر از شاخص های توسعه روستایی در فارس دانست که بنیاد مسکن دنبال کرده است و گفت: ۲۸۳ هزار و ۲۱۳ سند مالکیت روستایی در فارس صادر شده است.

وی ادامه داد:در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز ۳۳ هزار و ۸۵۷ جلد سند مالکیت واحد های مسکونی صادر شده است که اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمند شدن معاملات و جلوگیری از تخلفات و ایجاد انگیزه برای رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اظهار داشت: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج اجرای این طرح است.

زمانی، فقدان اسناد املاک را باعث ایجاد مشکل در برنامه‌ریزی اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: نبود مستندات در املاک و مستغلات، موجب می‌شود که معاملات به صورت غیررسمی صورت گیرد و همچنین به دلیل وجود اطلاعات ناقص، افرادی در فروش املاک ایجاد خدشه کنند.

وی از واگذاری اراضی به متقاضیان و زوج های جوان به عنوان یکی دیگر از شاخص های توسعه روستایی یادکرد و گفت : ۱۰۳ هزار و ۳۰۵ قطعه زمین تا کنون به متقاضیان در روستاهای استان فارس واگذار شده است ، همچنین بنیاد مسکن با همراهی اداره کل امور عشایر استان ۱۳۵ طرح مطالعاتی اسکان عشایر تدوین کرده که ۶۱ طرح مصوب شده است ، همچنین ۵۲ روستای استان فارس برای تهیه طرح مطالعاتی هدف گردشگری و حفظ بافت با ارزش فرهنگی و گردشگری شناسایی شده که این طرح ها در ۴۶ روستا تصویب شده و ۱۴ طرح نیز در حال مطالعه است.

زمانی به موضوع واگذاری زمین در روستاها برای ایجاد انگیزه سکونت نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در برخی از روستاها زمین واگذار می کند ، افرادی که در این موارد متقاضی هستند می توانند با اخذ زمین مناسب و اقدام به ساخت و ساز زمینه افزایش جمعیت را هم فراهم کنند ، در این زمینه از حساب ۱۰۰ امام (ره) هم برای ساخت سرپناه کمک می شود ، کمک های هشت میلیون تومانی هم می شود تا سرپناه نیازمندان در روستاها با سرعت ساخته شود ، خیرین هم دراین زمینه کمک می کنند تا ساخت سرپناه شتاب گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: فارس به عنوان استان معین از سال ۶۹ که زلزله رودبار گیلان رخ داد تا سیل سال ۹۸ در استان خوزستان بازسازی ۱۹ هزار و ۱۷۱ واحد مسکونی را خارج از استان فارس انجام داده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، تامین مسکن شهری متناسب با سطوح درآمدی شهروندان را از اولویت های بنیاد مسکن دانست و گفت: اجرای ۵ هزار و ۳۴ واحد مسکونی در قالب ۸۸ طرح دراستان فارس ، طراحی یک هزار و ۳۳ واحد مسکونی در قالب ۳۷ پروژه در دست اجرا از جمله عملکردها در حوزه مسکن شهری است ، همچنین دراین حوزه ۷۱ پروژه مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد برای ساخت ۲ هزار و ۱۰۷ واحد مسکونی در حال اجرا است.

زمانی با اشاره به استقبال کم نظیر متقاضیان طرح مسکن ملی در فارس به ویژه در مناطق جنوبی استان گفت: چهار هزار و ۲۵۶ قطعه زمین برای اجرای این طرح در فارس آماده شده است و ۲۲هزار و ۱۸۶ نفر برای مشارکت در این طرح نام نویسی کرده‌اند و شمار متقاضیانی که تایید نهایی شده‌اند، پنج هزار ۹۸۷ نفر است.

وی اظهار داشت: با مشارکت بنیاد مسکن، یک هزار و ۱۴۳ نفر در قالب طرح مسکن ملی در بانک‌های عامل مبادرت به افتتاح حساب کرده و ۲ هزار و ۷۷۷ نفر از متقاضیان نیز آورده خود را واریز کرده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: میزان آورده متقاضیان طرح مسکن اقدام ملی در این استان تاکنون یک هزار و ۱۶۶ میلیون ریال است و برای ۸۱ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

به گفته زمانی، کار پی‌کنی برای ۵۷ واحد آغاز شده، ۵۷ واحد در مرحله اجرای اسکلت است و سایر عملیات زیرساخت نیز با پیشرفت مناسبی در حال اجراست.

وی، با برشمردن مزایای اجرای طرح اقدام ملی و حمایت دولت از این طرح، گفت: شهرستان‌های لارستان، اوز، گراش، خنج و دیگر شهرهای جنوب استان فارس با استقبال کم نظیر از این طرح، رکورد کم سابقه‌ای را در کشور به ثبت رساندند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: در طرح مسکن ملی که در شهرستان‌های جنوب فارس قرعه کشی و نام نویسی آن انجام شده، روند قرعه کشی و سرعت عمل واریز وجه متقاضیان به نحو شایسته‌ای صورت گرفته است و این موضوع نشان دهنده شاخص کیفی اجرای این طرح در جنوب استان فارس است.

وی اضافه کرد: در پنج سال گذشته بنیاد مسکن بیش از ۱۷ میلیون متر مکعب آسفالت در روستاها انجام داده و طرح توسعه معابر با آسفالت و زیر سازی معابر شتاب قابل توجه گرفته است ، به عبارت دیگر هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت داخل روستاها انجام شده است ، این موضوع زمینه ساز مهاجرت معکوس و ایجاد انگیزه برای سکونت در روستاها است و تحول قابل قبولی ایجاد کرده است.

دهه حساب ۱۰۰ امام راحل از ۲۱ فروردین ماه سالروز صدور فرمان تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار