معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در سه روز گذشته، 45 بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس را به سه هزار و 488 نفر است.
کد خبر: ۹۵۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 10 April 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس به خبرنگاران گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، آمار قطعی مبتلایان 211 هزار و 231 نفر اعلام شده است.
 
همتی اعلام کرد: از 2 هزار و 99 بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان بستری هستند حال 242 نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.
 
این مقام مسئول با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در استان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا 187 هزار و 213 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
او تاکید کرد: بی توجهی عمومی به پروتکل های بهداشتی به ویژه افزایش مسافرت ها، سهل انگاری ها و ساده انگاری ها در جامعه، موجب افزایش قابل توجه بار مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا و موارد بستری در بیمارستان های استان شده است.
 
همتی اعلام کرد: ۲۳ شهرستان فارس قرمز و ۱۳ شهرستان نیز نارنجی شده اند و ارایه پیشنهاد تعطیلی 2هفته ای تمامی فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی از سوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به ستاد استانی مدیریت کرونا با هدف کاهش سیر ابتلا در استان انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار