کارشناس مسئول تولیدات گیاهی اداره جهاد کشاورزی شاهرود گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان شاهرود ۱۱ هزار هکتار است که ۶ هزار هکتار پاییزه و پنج هزار هکتارآن بهاره انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 10 April 2021
 
محصولات زراعی در ۱۱هزار هکتار از اراضی شاهرود کشت می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان حسن بنکدار روز شنبه افزود:  باغداران در  ۱۵هزار هکتار از باغ های  شهرستان انواع میوه را تولید می کنند.

وی تاکید کرد: پرورش و تولید محصولات گلخانه ای یکی از موضوعات مورد توجه کشاورزان است و در این زمینه در دهملا ۲۴ واحد در مساحت چهار هکتار با تولید ۷۵۰ تن در سال فعالیت دارد.

به گفته وی ،مبارزه با آفات عمومی مانند موش و ملخ در یک هزار و ۶۱۸ هکتار،آفات همگانی سن گندم در ۸۶۵ هکتار ،ردیابی آفات قرنطینه ای در ۱۰هزار و ۵۴۰ هکتار ، بیش آگاهی درختان میوه در ۱۰هزار هکتار و شبکه مراقبت در ۶ هزار هکتار انجام شد.

وی ادامه داد: نظارت و مراقبت بر کلینیک های گیاه پزشکی و فروشگاه های سموم ،ضد عفونی بذرهای غلات توسط اتحادیه ،توصیه و راهنمایی مبارزه با علفهای هرز و محصولات باغی و همچنین نهالستان های باغی مجوز دار از جمله برخی فعالیت های واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شاهرود است.

کارشناس مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به اینکه در بخش باغبانی یک هزار و ۶۵۰ میلیون ریال یارانه نهال و  ۲۱۵ میلیون ریال اعتبار تسطیح  اراضی شیب دارپرداخت شد، تاکید کرد: صدورمجوز ۱۵سایه بان باغی ،تکمیل ۴۲ پرونده تسهیلات گلخانه ،معرفی و تکمیل هشت پرونده تسهیلات کاشت زعفران ، معرفی و تکمیل پرونده چهار سایه بان باغی ،۲۰پرونده تسهیلات تکمیل سرمایه درگردش باغداران درسامانه بهین یاب انجام شد.

وی افزود: توریع یکصد لیتر کود زیستی بارور بین باغداران زیتون و ۲۴۴ لیتر کود زیستی برای تغذیه باغ های پایه نیز انجام شد.

بنکدار با بیان اینکه در بخش ماشین آلات کشاورزی متقاضیان برای دریافت ۱۴هزار و ۹۰۰میلیون ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شدند ، ادامه داد: تکمیل و معرفی  پرونده تسهیلات خرید ۲۷ تراکتور زراعی ، هشت پرونده خرید تراکتور باغی ، یک پرونده خرید کمباین "نیوهلند" ، چهار پرونده کمباین  ۱۰۵۵ و همچنین شماره گذاری و تعویض پلاک ۵۳۵ دستگاه تراکتور و کمباین انجام شد.

وی گفت: در بخش زراعت در مراحل کاشت ، داشت و برداشت با همکاری ۳۰کارشناس تخصصی برای آماده سازی بستر ،ضد عفونی ،مبارزه با آفات و بیماری ها نظارت بر برداشت اقدام شده است.

وی با بیان اینکه پارسال عملکرد چهار و نیم تن گندم در واحد سطح را شاهد بودیم، ادامه داد:  تهیه و تدارک ۳۲۰ تن بذرهای گواهی شده و ۷۰ تن بذر مادری در بین کشاورزان ، ثبت همه بهره برداران زراعی شهرستان در سامانه پهنه بندی برای خرید تضمینی محصولات از کشاورزان و ثبت بهره برداران در سامانه جدید سیاک وزارت جهاد کشاورزی در این مدت به سرانجام رسید.

کارشناس مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: خرید تضمینی  ۹هزار صد تن گندم پارسال انجام شد.

۳۲ درصد باغ های استان سمنان معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان شاهرود واقع است و سالانه در این شهرستان حدود ۸۰ هزار تن زردآلو و ۱۳۰ هزار تن انگور تولید می شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار