آیت الله حسینی همدانی گفت: کاش بعضی مسئولان هم مانند مردم می دانستند که مذاکره نمی تواند در برداشتن تحریم ها موثر باشد.
کد خبر: ۹۵۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 10 April 2021
به گزارش «تابناک البرز» امام جمعه کرج با بیان این که مردم درس مذاکره را از یاد نمی برند، گفت: مردم خوب فهمیدند که مذاکره تحریم ها را از بین نمی برد ای کاش بعضی از مسئولین هم بفهمند. همانطور که آقا فرمودند با استحکام درونی می توانیم تحریم ها را بی اثر کنیم. به هر تقدیر بیش از چهل سال است خواستند با قهر، غلبه، تطمیع، ارعاب، ترور و جنگ مباشره و نیابتا و نهایتا با تحریم اقتصادی ایران اسلامی را زمین گیر کنند قوتش را عزتش را صلابتش را بگیرند و مردم را خسته کنند نتوانستند بعد از این هم نخواهند توانست.

او افزود: منطق مذاکره امتیاز دادن و امتیاز گرفتن هست این قبول ولی نباید فعالیت های هسته ای را تعطیل می کردند. ولی آقایان در همه چیز عقب نشینی کردند و به خواسته ها تن دادند و امتیازی نگرفتند. آقا فرمودند: ما از اوّل، منطقى وارد شدیم، منطقى حرف زدیم، زیاده‏ خواهى نکردیم؛ ما گفتیم طرف، یک تحریم ظالمانه‏‌اى را تحمیل کرده است، ما می‌خواهیم این تحریم برداشته بشود؛ خیلى خب، این یک بده‏‌ بستان است، حرفى نداریم که در این زمینه یک چیزى بدهیم، یک چیزى بستانیم تا تحریم‏‌ها برداشته بشود؛ امّا صنعت هسته‏‌اى متوقّف نباید بشود، لطمه نباید بخورد؛ این حرف اوّل است؛ از اوّل این حرف را زدیم و دنبال کردیم.

امام جمعه کرج گفت: با این که رهبری و دلسوزان مکرر تاکیدکردند که به دشمن دروغگوی خائن نباید اعتماد کرد، گوش ندادند. حتی حضرت آقا صریحاً در نامه‏‌اى به رئیس‏ جمهور و رئیس شوراى عالى امنیت ملى، در ۲۹ مهرماه ۹۴ با تأکید بر بندهاى نه‏ گانه‏ى قانون مجلس و ملاحظات ده‏گانه‏ ذیل مصوّبه‏ شوراى عالى امنیّت ملّى، با طرح ۹ شرط، اجراى آن ‏را تأیید کردند.

او با بیان این که اگر شروط رهبری در مذاکرات رعایت می شد مشکلات امروز را نداشتیم، افزود: بنای اول این بود: برجام باید موجب لغو جامع کلیه تحریم‏ هاى شوراى امنیت سازمان ملل متحد و هم‏چنین تحریم هاى چندجانبه و ملى مرتبط با برنامه هسته‏‌اى ایران و نیز شامل گام‏‌هایى براى ایجاد دسترسى در حوزه‏ هاى تجارت، فناورى، مالى، و انرژى می شد، که نشد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان این که  تجربه توافق هسته ای باید درس عبرتی برای مسئولان باشد، گفت: تجربه توافق هسته ای خیلی گران و پرهزینه بود و باید درس عبرت بزرگی باشد برای مردم و مسئولین که به سنت قطعی خدای تعالی ایمان داشته باشند و بدانند که عمده ی مشکلات اقتصادی کشور در داخل درست می شود و اثر گذاری عوامل خارجی در مقابل اقدامات داخلی بسیار ناچیز است. و باید این تفکر تقویت شود که هرگز به دشمن بد عهد نباید اعتماد کرد و در مقابلش انعطاف داشت.

او با اشاره به نزدیک شد انتخابات شوراهای شهر افزود: اسلام و عرف و اخلاق باهرگونه فریب مردم به اسم تبلیغات انتخاباتى مخالف واین کارخلاف شرع است. تهمت ‏زنى نسبت به کاندیداى رقیب قطعاً حرام است. کاندیداها خودشان را با فریب و دروغ بزک نکنند در تبلیغات‌شان ارزش‏‌هاى نظام را ندیده نگیرند. یکدیگر را تخریب نکنند. با کمال صداقت با مردم حرف بزنند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: مسئله هزینه کردن ها هم برای شما ملاک باشد. از کجا آورده اند و چرا این مقدار خرج می کنند. یکی از بدترین کارها که در بعضی مناطق دیده می شود خرید و فروش راى است که هم خلاف اخلاق است هم خلاف قانون. که متولیان امرروی این موضوع دقت و تمهیدات لازم را داشته باشند.

او با بیان این که خبر دروغ سریع پخش می شود بنابراین باید از صحت آن اطمینان پیدا کرد، افزود: مردم هم توجه داشته باشید که برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری یکی از کارهایی که دشمنان انجام می دهند نشر اخبار خلاف واقع و کذب است و اخبار دروغ به سرعت پخش می شود لذا تحت تاثیر اخبار متعددی که این روزها منتشر می شود قرار نگیرید و تا از خبری مطمئن نشدید باز نشر ندهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار