کد خبر: ۹۵۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 09 April 2021

امام جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که با آمریکا هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود اما با کمال وقاحت می‌گویند آمریکا توبه کرده است، بعد هم که مشخص شد توبه نکرده، این مقابله با رهبری و فرمان رهبری است، مردم را نادان فرض نکنید.

 

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، اظهار کرد: مشکلی که این روزها برای ما به‌وجود آمده، پیدایش موج جدید ویروس منحوس و بیماری مستأصل کننده کرونا است.

 

برپایی نماز جمعه مشهد موجب توسعه کرونا نمی‌شود

 

خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه نماز جمعه مشهد از امتیاز فضای باز صحن پیامبر اعظم(ص) برخوردار است، ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شما عزیزان مشکلی پیش نمی‌آید، انعقاد نماز جمعه مشهد موجب توسعه این بیماری نیست البته شما عزیزان باید اصول بهداشتی را هم در نماز جمعه و هم در حرم مطهر رعایت کنید.

 

وی با بیان اینکه تاکنون آستان قدس رضوی در مقابل کرونا بهترین عمل را انجام داده است، گفت: برگزاری نماز جمعه این مواقع باید با نظر تولیت منصوب مقام ولایت تعیین شود و در غیر این صورت مشروعیت ندارد.

 

امام رضا(ع) معجزه غیرمعقول نمی‌کند

 

آیت الله علم الهدی متذکر شد: امام رضا(ع) ولایت مطلقه الهی دارد اما کرامت حضرت به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد، کسی بگوید در حرم اگر خودم را از ارتفاع بیندازم صدمه نمی‌بینم، اتفاقا می میرد، با امام رضا(ع) لج نکنید، امام رضا(ع) می‌تواند شما را حفظ کند اما معجزه غیرمعقول نمی‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: این دیوارهای حرم متبرک است اما اگر خون روی آن بریزد نجس نمی‌شود؟ چرا نجس می‌شود، اگر کسی که ناقل این ویروس است و درب حرم را ببوسد درب حرم را آلوده کرده است.

 

حرف افراد خرافه‌پرور را باور نکنید

 

وی افزود: نجاست را باید از حرم پاک کرد، کسی که آلوده است و حرم را بوسید، آن را آلوده کرده و نفر دوم که ببوسد مبتلا می‌شود، حرف افراد خرافه‌پرور که می‌گویند را باور نکنید، آستان قدس رضوی بیش از ۲ میلیارد تومان ماسک خریده است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در زمانی که امامان(ع) زندگی می‌کردند بهداشتی‌ترین افراد زمان خود بودند، ادامه داد: علت پیدایش این موج چهارم چه بود؟ گفتند که کرونا تمام شد و دیدیم که دوباره آمد، گفتند در بورس سرمایه‌گذاری کنید و سرمایه از دست دادند گفتند ما در این سه چهار ماه گرانی نداریم و این گرانی اکنون روز افزون شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: هر چه اینها گفتند برعکس شد شما که گفتید تمام شد، پس کرونا از کجا آمد؟

 

وی تصریح کرد: ۲ نظریه برای ایجاد موج چهارم وجود دارد، یک اینکه می‌گویند عمدا این کار را انجام دادند، اینکه برخلاف خواهش‌های وزیر بهداشت مرز ترکیه باز باشد و کرونای انگلیسی از کشوری که تمام استان‌های آن آلوده است وارد کشور شود، اجتماعات و شوق انتخاباتی را از بین ببرند و مشارکت حداکثری در مردم وجود نداشته باشد، این نگاه بدبینانه است.

 

آیت الله علم الهدی متذکر شد: نگاه خوشبینانه این است که مثل باقی مشکلات را که مدیریت جاهلانه به‌وجود آورد این هم از جهالت است، چرا این کار را کرد؟ مردم بمیرند؟ در نیمه شعبان دو پیک زیارتی را پشت سر گذاشتیم و شرایط عادی بود، بعد آن که مردم از ترکیه برگشتند وضعیت قرمز شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حفظ اصول بهداشتی این نیست که مجامع دینی و شب‌های احیا را تعطیل کنید، اگر این کار غلط را انجام دادید دود این کار باید در چشم دین مردم برود؟ بنده نکته‌ای را مکرر به مردم تذکر دادم، مردم ما مردمی هستند که ۴۵ سال در تحولات انقلابی بزرگ شدند، مردم هیچ کجای دنیا به این اندازه رشد سیاسی ندارند.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که با آمریکا هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود اما با کمال وقاحت می‌گویند آمریکا توبه کرده است، بعد هم که مشخص شد توبه نکرده، این مقابله با رهبری و فرمان رهبری است، مردم را نادان فرض نکنید.

 

توقعات بی جا باعث ایجاد مشکل در زندگی زناشویی می‌شود

 

آیت الله علم الهدی در خطبه عبادی این هفته نیز اظهار کرد: کلام ما در رابطه با اجرای تقوا و هم بیداری ارتباطات خانوادگی بود، یکی از مسائلی که در خانواده چالش تقوای عملی است توقعات بی‌جای دو همسر از یک دیگر است.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آنچه در کانون زندگی ایجاد مشکل می‌کند توقعات بی جاست، ادامه داد: امیر مؤمنان(ع) وارد خانه شدند و به حضرت زهرا فرمودند گرسنه هستم، زهرا فرمودند هیچ غذایی در خانه نیست و چند روزی است که حسنین و من هم گرسنه هستیم، حضرت فرمودند به من می‌گفتی تا مواد غذایی به خانه می‌آوردم، حضرت زهرا(س) فرمود که حضرت محمد(ص) به من فرمودند هیچگاه از علی چیزی نخواه، نکند که نتواند خواسته تو را برآورده کند و شرمنده شود.

 

آیت الله علم الهدی متذکر شد: اگر توقعات نا بجا صورت بگیرد مشکلاتی در رابطه همسرها ایجاد می‌کند، وقتی دو جوان همسر می‌شوند، در همه خواسته‌ها مرجع یکدیگر هستند و این موضوع یک رشته عشق و محبت بین زن و شوهر است اما باید توجه شود که این خواسته‌ها به توقعات نا به جا نرسد چراکه به اختلاف بین آن‌ها می انجامد.

 

خطیب نماز جمعه مشهد بیان کرد: توقعات بیجا چند راه حل دارد؛ مورد اول را اینکه خواسته‌های زن و شوهر در حوزه حق و تکلیف باشد، قضیه این است که همه مسائل منزل به عهده خانم منزل است، مدیریت داخل خانه به عهده اوست و کفالت زندگی و تامین هزینه های آن به عهده مرد است.

 

وی افزود: باید توجه داشت که این کارها و زحمات وظیفه شرعی زن نیست، همچنین وظیفه مرد تامین ضرورت‌های زندگی و پرداخت نفقه زن مطابق شأن اوست.

 

آیت الله علم الهدی دومین مورد را توقع منطبق بر مصالح زندگی دانست و تشریح کرد: این آقای جوانی که با شما ازدواج کرده، مادر و خواهر داشته و باید رابطه عاطفی با خانواده خود را باید حفظ کند، دختر خانم هم پرورش یافته زندگی خانوادگی بوده و به خانواده خود متعلق است، این توقع بیجاست که اگر با خانواده او به اختلاف خوردید، بگویید رابطه خود را با خانواده خودت قطع کن.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: راه سوم این است که حین توقع امکانات طرف مقابل را در نظر بگیرید، امکانات یک دانشجو و حقوق محدود وی با این همه گرانی چقدر قابل استفاده است یا اگر خانم شما دختر خانه بوده و هیچ مسؤولیتی نداشته تمام بار زندگی خانه را به دوش کسی بیندازی که از پس آن بر نمی‌آید توقع بی جایی است. فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار