مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: چهار هزار و ۱۵۰ نمونه‌برداری از محصولات ۶۴۴ واحد تولیدی استان تحت پوشش این اداره کل، به منظور بررسی رعایت استانداردها سال گذشته، انجام شد.
کد خبر: ۹۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 08 April 2021

محصولات ۶۴۴ واحد تولیدی استان سمنان از نظر رعایت استاندارد بررسی شد

 

به گزارش تابناک سمنان عباس رستمی  ابراز داشت: هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی استان سمنان انطباق محصولات با شرایط و مقررات استانداردهای ملی است و در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی، با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می شود.

 وی اضافه کرد: هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان یادآور شد: جهش و رونق تولید با رعایت استانداردها با ارائه مشاوره‌های راهبردی به وسیله این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: وجود نشان استاندارد بر روی محصولات تضمین کیفیت و سلامت کالا است و تولید محصول‌های مشمول استاندارد بدون داشتن پروانه کاربرد این نشان، تخلف محسوب می‌شود و پیگیرد قضائی را به دنبال دارد.

صدور ۱۵۸ فقره گواهینامه استاندارد برای کالاهای وارداتی به سمنان

مدیرکل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: ۱۵۸ فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری با هدف جلوگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد سال 99 در این استان صادر شد.

وی تصریح کرد: این گواهینامه ها پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان از محصولات وارداتی صادر شد.

رستمی افزود: کالاهای وارداتی پس از ورود به کشور و گمرک، باید گواهینامه انطباق با استاندارد دریافت کنند و سپس ترخیص شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

وی یادآور شد: گواهینامه های وارداتی پس از انجام فرایند ارزیابی انطباق شامل نمونه برداری و آزمون، گواهی بازرسی در مبدا، مواد اولیه و تجهیزات(حد واسط) و ماشین آلات خط تولید واحدهای تولیدی و سایر روشها، صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجازه ترخیص کالاهای صادراتی نامرغوب تاثیر منفی بر فرایند صادرات کالاهای داخلی می گذارد و از سویی دیگر ترخیص کالاهای وارداتی غیراستاندارد نیز سلامت و ایمنی هموطنان را به مخاطره می اندازد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت:  این اداره کل با بررسی کالاهای وارداتی و انطباق آنها با استاندارد تلاش می کند تا کالاهای مرغوب ایرانی به بازارهای بین المللی راه یافته و همچنین کالاهایی استاندارد و مرغوب به بازار داخلی وارد شده و در اختیار هموطنان قرار بگیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار