نگرانی شدید کرونایی در سمنان؛
تابناک سمنان : حبیب الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اعلام کرد: قرار گرفتن ۴ شهرستان بزرگ استان در وضعیت قرمز کرونایی موجب نگرانی است.
کد خبر: ۹۵۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 07 April 2021


سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا دراستان سمنان با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها گفت: از ۸ شهرستان استان سمنان، ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی است.

تغییر وضعیت شهرستان های استان سمنان به سمت رنگ های خطرناک کرونایی


وی افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت رنگ بندی قرمز و شهرستان‌های سرخه، مهدی شهر و میامی در وضعیت نارنجی و شهرستان آرادان در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت‌های کرونایی نیز بر اساس رنگ بندی جدید اعمال خواهد شد.
حبیب الله خجسته پورگفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی ۲ تا ۴ در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و فعالیت گروه‌های شغلی ۳ تا ۴ در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و گروه شغلی ۴ در شهرستان آرادان با وضعیت زرد کرونایی ممنوع بوده و فعالیت گروه‌های مجاز شغلی نیز صرفا با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.

ممنوعیت برگزاری تجمعات و مجازی بودن آموزش


خجسته پور در مورد انجام‌فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شامل نماز‌های جمعه و جماعات، مراسم آیینی و مراسم مذهبی و فعالیت و مسابقات ورزشی در سطح شهرستان‌های استان نیز عنوان کرد: برگزاری اینگونه فعالیت‌ها در تمام استان به صورت کامل تعطیل و همچنین فعالیت‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه نیز صرفا به صورت مجازی امکان پذیر خواهد بود.

ادامه دار بودن منع تردد از ساعت 22 تا 3 بامداد


 با ذکر این نکته که منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح همچنان به قوت خود باقی است، گفت: بر اساس قانون و بمنظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره‌ی شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهر‌های قرمز و نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از شهر‌های قرمز ونارنجی استان به کل کشور ممنوع و موجب اعمال قانون و جریمه می‌باشد.
وی اضافه کرد: تردد خودرو‌های با پلاک شخصی متعلق به شهر‌های زرد و آبی به شهر‌های قرمز و نارنجی نیز مشمول ممنوعیت بوده و لازم است اهتمام جدی در این زمینه به انجام رسد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از مردم استان درخواست کرد ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیر ضروری در سطح شهرستان‌های استان و استان‌های دیگر به هیچ وجه به شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی سفر ننموده و با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا بصورت کامل همکاری نمایند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار