معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از پیگیری این شرکت در خصوص تحویل ۱۰ هکتار زمین برای احداث ناحیه صنعتی کالپوش به صورت قانونی است.
کد خبر: ۹۵۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 07 April 2021

ناحیه صنعتی کالپوش همچنان در انتظار تحویل زمین!

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی رحمانیان 18 فروردین‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان سال ۹۸ با احداث ناحیه صنعتی کالپوش به مساحت ۴۲ هکتار موافقت کرده است.

وی ادامه داد: اما علیرغم پیگیری‌های مکرر شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ، در اردیبهشت ۹۹ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور عدم موافقت خود را با واگذاری زمین جهت احداث ناحیه صنعتی کالپوش اعلام کرد.

رحمانیان تصریح کرد: در نهایت با پیگیری مجدد شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در مهرماه ۹۹، فرمانداری میامی به این شرکت اعلام کرد که موافقت اولیه با واگذاری ۱۰ هکتار از اراضی تعیین شده از سوی اداره کل منابع طبیعی استان صورت پذیرفته است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: پس از اعلام موافقت اولیه پیگیری‌های لازم از سوی این شرکت برای تحویل زمین و قرارداد واگذاری از ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، و جهاد کشاورزی ( مدیریت امور اراضی) این استان انجام شد.

وی اضافه کرد: حقوق عرفی زمین مذکور توسط این شرکت پرداخت گردید و مدیریت اراضی جهاد کشاورزی استان موافقت خود را با واگذاری زمین موضوع به امور اراضی شهرستان میامی اعلام کرده ولی تاکنون منجر به نتیجه لازم نشده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر، تفکیک اراضی و صدور سند از سوی امور اراضی شهرستان میامی در دست اقدام بوده و برای بازدید کارشناسان اداره ثبت میامی تعیین وقت شده است.

رحمانیان تاکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان پیگیر تحویل این۱۰ هکتار اراضی به صورت قانونی است اما با توجه به صورتجلسه بهمن ماه سال ۹۹ استانداری سمنان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نسبت به انجام عملیات نقشه‌برداری و طراحی ناحیه صنعتی کالپوش اقدام و همچنین قراردادهای اجرای عملیات خاکی و اجرای جدول‌گذاری را منعقد کرد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه جداول مورد نیاز قرارداد خریداری و عملیات خاکی از اردیبهشت امسال آغاز می‌شود اظهار کرد: تاکنون، کل اعتبار تخصیصی به این شرکت جهت اجرای زیرساخت‌های ناحیه صنعتی کالپوش در سال ۹۹ مبلغ ۱۰۷۴ میلیون ریال بوده است.

رحمانیان گفت: کل اعتبارات احداث ناحیه صنعتی کالپوش باید از محل تملک دارایی‌های سرمایه تامین شود که امید می‌رود با تخصیص اعتبارات در سال جاری بتوان گام‌های سریعتری جهت تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی برداشته شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار