مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: دولت تدبیر و امید برای توسعه جاده بین مزارع در استان به منظور تسهیل در امور کشاورزی از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال هزینه کرد.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 05 April 2021

۲۷.۵ میلیارد ریال از سال ۹۲ برای توسعه جاده بین مزارع سمنان هزینه شد

 

به گزارش تابناک سمنان حسین شاهینی  ابراز داشت: ۱۲۶ کیلومتر به وسعت جاده بین مزارع استان سمنان در دولت تدبیر و امید افزوده شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: تا سال ۱۳۹۲، برای احداث جاده بین مزارع در استان سمنان در حدود۲۰ میلیارد و ۹۸۹ میلیون هزینه شده بود.

وی بیان کرد: عملکرد دولت تدبیر و امید طی هشت سال برای انجام کارهای زیرساختی در حوزه کشاورزی مانند احداث جاده بین مزارع در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب است.

وی اضافه کرد: توسعه کشاورزی، خودکفایی و تامین امنیت غذایی با استفاده از علم روز و تامین زیرساخت‌ها از اولویت‌‍‌های اصلی دولت تدبیر و امید بوده است که توسعه سامانه نوین آبیاری، احداث جاده بین مزارع، احداث استخر ذخیره آب و اجرای عملیات تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی از جمله اقدام ها است.

شاهینی خاطرنشان کرد: سهولت در حمل و نقل ماشین آلات، ادوات کشاورزی و جابجایی نهاده ها، ایاب و ذهاب آسان کشاورزان به مزارع و دسترسی راحت تر به جاده های اصلی از اهداف اجرای طرح احداث جاده بین مزارع است.

وی یادآور شد: جاده بین مزارع به این دلیل که از زیرساخت‌ها محسوب می‌شود در سهولت اجرای مراحل کاشت، داشت و برداشت موثر بوده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۲۱۱ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح‌های آب و خاک و امور فنی و مهندسی در بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۱۹۸ هزار هکتار وسعت اراضی کشاورزی است که حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف اشتغال دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار