مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: به منظور جبران کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان، برخی مراکز استان شب‌ها نیز فعال است و لازم است مردم نوع دوست استان از اهدای خون در ماه مبارک رمضان غافل نشوند.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 05 April 2021
 
مردم سمنان کاهش ذخایر خون در ماه رمضان را با مراجعه شبانه جبران کنند

 

به گزارش تابناک سمنان وحید بغدادی  ابراز داشت: مراکز انتقال خون شهرستان‌های شاهرود و سمنان علاوه بر صبح‌، در شب نیز آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.

وی افزود: درماه مبارک رمضان، مراکز انتقال خون شهرستان دامغان فقط در شب‌ و شهرستان گرمسار فقط روز فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان در خصوص رنگ قرمز استان سمنان از نظر میزان ذخایر خون در سامانه سازمان انتقال خون کشور گفت: به دلیل کاهش مراجعات در هفته اول سال، رنگ بندی استان سمنان قرمز شد اما به دلیل اینکه مصرف خون در استان نیز کم بود، مشکلی از نظر تامین خون وجود ندارد.

بغدادی تاکید کرد: با ورود استان به موج چهارم کرونا، نیاز مراکز درمانی به پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا افزایش می‌یابد بنابراین لازم است بهبود یافتگان کووید ۱۹ از سن ۱۸ تا ۶۰ سال که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای ‌خون با مراجعه به پایگاه انتقال خون در اهدای پلاسما و نجات جان هم نوعان سهیم باشند.

 

روند افزایشی اهدای خون در استان سمنان

وی افزود: میزان دریافت خون استان سمنان در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ میزان دریافت خون استان سمنان ۱.۳ درصدو مشارکت بانوان ۱.۱ درصد افزایش یافت.

بغدادی بیان کرد: در سال ۹۹، بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا دریافت شد که از این میزان، ۸۰۰ واحد به روش پلاسما فرزیس و بیش از ۴۰۰ واحد به روش بازیافتی بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۹،  ۱۰۰ درصد از درخواست های فرآورده‌های خونی استان پاسخ داده شد و در حال حاضر نیز مشکلی از نظر تامین خون وجود ندارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار