فرماندار ویژه شاهرود:
فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه گردشگری و معدن مهمترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان است، گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی شاهد ارتقای مشارکت‌های مردمی در زمینه سرمایه‌گذاری هستیم.
کد خبر: ۹۵۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 03 April 2021

گردشگری و معدن مهمترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در شاهرود است

 

به گزارش تابناک سمنان  ابوطالب جلالی صبح شنبه در نخستین شورای اداری شاهرود در سال ۱۴۰۰ به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان ضمن بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌ها و مزیت‌های عظیم اقتصادی است، تاکید کرد: معدن و گردشگری دو حوزه‌ای است که می‌توان در آن شرایط سرمایه گذاری را تسهیل کرد.

وی با بیان اینکه میلیون‌ها واحد صنفی و تولیدی در کشور وجود دارد که علی رغم مشکلات اقتصادی شاهد ارتقای مشارکت‌های مردمی در زمینه تولید هستیم، افزود: شرایط برای مشارکت در ارتقای اقتصادی شهرستان شاهرود نیز فراهم است و می‌توانیم شاهد تسهیل سرمایه گذاری، اخذ مجوزهای مرتبط با تولید و… باشیم.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به شناخت مزیت‌های شهرستان بر حسب آمایش سرزمینی، تاکید داشت: ظرفیت‌های سرمایه گذاری احصا و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به خصوص در شعار سال ۱۴۰۰ می‌بایست این ظرفیت‌ها به خوبی برای سرمایه گذاری معرفی شوند.

جلالی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مجوز بهره برداری معدنی در شاهرود صادر شده اما برای ارتقای توسعه اقتصادی می‌بایست به سمت واحدهای تبدیلی و فرآوری حرکت کنیم، گفت: در صورتی می‌توانیم مزیت اقتصادی‌مان را تکمیل کنیم که ارزش افزوده خوبی را به تولیدات و داشته‌هایمان ببخشیم که این امر با واحدهای فرآوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به موانع تولید به خصوص در حوزه کشاورزی و باغداری، تاکید کرد: سرمازدگی یکی از مهمترین موضوعاتی است که سبب شده تا زندگی گروه بسیاری از مردم در شهرستان شاهرود با آن گره بخورد لذا یکی از دغدغه‌های ما این است که بتوانیم اندیشه و برنامه دقیق‌تری برای برطرف کردن این مانع بزرگ در کنار خشکسالی تدوین شود.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تولید، گفت: حمایت از تولید و رفع موانع یکی از مهمترین اقداماتی است که مسئولان باید در دستور کار قرار دهند تا بتوانیم شاهد ارتقای اشتغال برای جوانان باشیم از سوی دیگر پرواضح است که وقتی اشتغال و شرایط مثبت اقتصادی رقم بخورد قطعاً شاهد کاهش مسائل منفی اجتماعی خواهیم بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار