جمال خبرداد؛
تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان: مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از انجام بیش از ۶۰۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: نقشه جامع گردشگری نیز تهیه شده است.
کد خبر: ۹۵۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 03 April 2021

جاهای دیدنی سمنان ، تنوع جاذبه‌های رنگارنگ یک استان - سفرزون

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ۶۰۰ مورد بازدید از اماکن گردشگری استان تا پایان روز یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ انجام شده است، تاکید کرد: این بازدیدها از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی و سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی، خانه مسافر و.... انجام شده است.

وی گفت: در این ایام یک مرکز اقامتی، سه دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی تعطیل یا تعلیق شده است همچنین باید گفت از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ابتدای روز دوازدهم فروردین ماه سال جاری، ۱۱ هزار و ۲۳۸ نفر گردشگر داخلی و ۶۸ نفر گردشگر خارجی در تأسیسات گردشگری مجاز استان اعم از هتل و مهمانسرا، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و اقامتگاه‌های سنتی اقامت کرده‌اند.

مهدی جمال با بین اینکه با توجه به شیوه‌نامه ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، این اداره‌کل رسالت ذاتی خود را مبنی بر تشدید نظارت‌ها و مدیریت سفر مسئولانه انجام می‌دهد تا هم‌وطنان و مسافران در سلامت کامل بوده و با خاطره خوش استان را ترک کنند، افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده تاکنون، چهار مرکز اقامتی تشویق شده، به ۱۷ مرکز اقامتی و ۹ مرکز پذیرایی تذکر داده شده و ۶ مرکز اقامتی و ۱۱ مرکز پذیرایی نیز اخطار کتبی دریافت کرده‌اند.

جمال بیان کرد: ۹۲ هزار و ۴۰۶ گردشگر نیز در این مدت از مراکز تاریخی، طبیعی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه در مراسمی با حضور معاون استاندار سمنان، نقشه جدید گردشگری استان رونمایی شد، افزود: این نقشه بر اساس قرارداد با سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و بر اساس استانداردهای روز تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه بر این اساس، نقشه به‌روز شهری هشت شهرستان استان و دو شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد و بسطام تهیه شده و از طریق نسخه‌های چاپی و کیو آرکد قابل دریافت است، بیان کرد: در سال گذشته صنعت گردشگری کشور و استان به‌واسطه شیوع کرونا دچار مشکلات جدی شد لذا بسیاری از دستاوردها در این اداره‌کل به‌رغم کمبود نیروی انسانی صورت گرفته است و خوشبختانه اعتبارات به‌صورت عادلانه در سراسر استان اختصاص یافته و صرف پروژه‌های مهم از جمله بسطام و خرقان، تپه‌حصار، چشمه‌علی، موزه سمنان، بافت تاریخی استان، جاده سنگفرش و … شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار