نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با اشاره به توافق ۲۵ ساله کشور چین با نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: این توافق می تواند رونق اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و فراهم کردن بستر اشتغال در کشور را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 02 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: نخستین منفعت توافق ایران با کشور چین این است که بصورت عملیاتی تحریم های آمریکا علیه ایران توسط این قدرت اقتصادی شکسته می شود.

وی یادآور شد: کشور چین دارای حق وتو است و زمانی که منافع این کشور با کشور ایران مشترک باشد بطور قطع می تواند در تصمیمات بین المللی همواره ایران را در نظر بگیرد.

خطیب جمعه ایلام، توافق با کشور چین را برای ایجاد سرمایه گذاری در ایران امیدوار کننده و موجب رشد اقتصادی در کشور ذکر کرد و گفت: کشور چین در حال حاضر دومین کشور دنیا است که بیشترین رشد اقتصادی را در اختیار دارد و در آینده نزدیک رتبه نخست جهان را از نظر رشد اقتصادی کسب خواهد کرد که این می تواند در رونق و توسعه اقتصادی ایران نیز تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: کشور چین به دلیل اینکه دارای جمعیت زیاد و از نفت بی بهره است، قصد دارد برای ایجاد سرمایه گذاری و رفع نیاز انرژی خود با یک کشور کاملا مستقل، قدرتمند و دارای استقلال رای مانند ایران همکاری بلند مدت داشته باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ که سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، افزود: توافق ۲۵ ساله با کشور چین یکی از گامهای مهم دولت برای تحقق شعار سال بود که امیدواریم این توافق منشا خدمات فراوانی برای مردم ایران باشد.

وی در ادامه به شانتاژ خبری برخی رسانه غربی و صهیونیستی در خصوص توافق ۲۵ ساله ایران با کشور چین اشاره کرد و یادآور شد: این توافق موجب یاس و به انزوا کشیدن بیشتر آمریکا در جهان شد، چرا که آنان همواره از اتحاد ایران با کشور چین و همکاری با روسیه بعنوان دو کشور بزرگ و تعیین کننده و دارای حق وتو هراس داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اوصاف پرهیزکاران پرداخت و گفت: پرهیزکاران همواره به نماز توجه ویژه ای دارند و هیچگاه از یاد خدا غافل نمی شود و از گناهان و معصیت ها همواره فاصله می گیرند.

خطیب جمعه ایلام در ادامه نقش نماز را در سازندگی انسان بسیار تاثیر گذار دانست و تاکید کرد: کسانی که نمازهای پنجگانه را ترک نمی کنند و همواره در امور سخت دنیوی خود به خداوند توکل می کند، هیچگاه مغلوب نمی شوند.

وی اضافه کرد: برای افرادی هم که به نماز توجه نمی کنند در این دنیا و آخرت مجازات سختی در نظر گرفته شده و این افراد به زودی مکافات عمل خود را خواهند دید.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: نماز سد محکمی در برابر معصیت است و کسانی که نماز را به پا می دارند، خداوند را همواره ناظر بر اعمال خود می‌بینند و اعمال خود را محاسبه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یکی از موانع وجود برکت اموال را نخواندن نماز و عدم ارتباط با خداوند متعال دانست و افزود: کسانی که نماز را به پا نمی دارند، دیگر اعمال آنان نیز محاسبه نخواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار