خطر آغاز موج چهارم کرونا در کمین دورهمی‌ها و سفرهای نوروز ۱۴۰۰ نشسته است و برخی همچنان بی‌توجه به هشدارهای مسئولان بهداشت و درمان هستند.
کد خبر: ۹۵۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 28 March 2021

توزیع ۴۰۰ دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌های تهران - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

 

به گزارش تابناک سمنان برخی‌ها بی‌توجه به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی هستند و این روزها و شب‌ها را یا مهمانی می‌دهند یا مهمانی می‌روند و یا بار سفر بسته‌اند و به مسافرت رفته‌اند.

با شروع سفرها و دورهمی های نوروزی شاهد روند رو به رشد ابتلا به کرونا و تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی از آبی و زرد به نارنجی و قرمز در استان‌های مختلف کشور هستیم که این موضوع نگرانی مسئولان بهداشتی به‌ویژه کادر بهداشت و درمان را به همراه داشته است.

این روزها مردم مناطقی که با تحمل اعمال محدودیت‌ها موفق شده‌اند، وضعیت رنگ‌بندی کرونایی را در منطقه خود بهبود ببخشند؛ نگران از هجوم گردشگران، تغییر رنگ‌بندی، بازگشت محدودیت‌ها و خیز موج چهارم کرونا هستند.

مردم نباید خود را دل‌خوش به رنگ‌بندی‌های کرونایی کنند؛ چراکه تجربه یک سال گذشته نشان داده است با افزایش بی‌احتیاطی‌ها روند ابتلا به کرونا به‌سرعت افزایش یافته است.

افزایش سفرهای نوروزی نگران‌کننده است

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان با تأکید بر جدیت هر چه بیشتر مردم باید در ایام نوروز نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: کرونا مهار نشده است و همچنان شاهد روند ابتلا به این ویروس در بین مردم هستیم.

وی افزود: با توجه به تمام هشدارها و توصیه‌ها و محدودیت‌های اعمال شده شاهد افزایش آمار دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی هستیم که این آمار نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان تأکید کرد: مردم در ایام نوروز مراقب بیماری کرونا باشند که گرفتار و مبتلا به این ویروس نشوند و دستورالعمل‌های بهداشتی همچون زدن ماسک و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند.

دانایی اظهار داشت: درست است که در حال حاضر استان سمنان به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی هنوز به رنگ نارنجی و قرمز تغییر پیدا نکرده است؛ اما این به معنای ساده و سهل‌انگاری و عدم مراقبت نسبت به رفتارهای خود در قبال کرونا نیست؛ بلکه باید در این ایام مراقب باشیم تا وضعیت استان به رنگ قرمز و نارنجی تغییر نکند.

وی بیان کرد: در برخی استان‌های کشور در ایام نوروز شاهد تغییر رنگ‌ها از زرد و آبی به نارنجی و قرمز هستیم و این تغییرات نشان‌دهنده بی‌احتیاطی‌هایی است که باعث روند صعودی ابتلا به کرونا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان بروز رفتارهای پرخطر از سوی مردم در ایام نوروز و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را در افزایش آمار ابتلا به کرونا مؤثر دانست و گفت: بروز هرگونه سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی ممکن است در روزهای آینده شاهد افزایش آمار بستری‌های کرونایی در استان باشیم.

مردم باید توصیه‌ها و هشدارهای مسئولان بهداشت و درمان را جدی بگیرند و با پرهیز از سفرهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از گسترش شیوع ویروس کرونا شوند.

هم‌اکنون پنج شهرستان استان سمنان شامل سمنان، گرمسار و مهدی‌شهر، شاهرود و دامغان در وضعیت زرد کرونایی و سه شهرستان دیگر در شرایط آبی قرار دارند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار