بختک ویروس کرونا بر سر سنت‌های نوروزی ایرانیان آوار شده است و امسال دومین سالی است که مردم محروم از سفر و دید و بازدیدهای نوروزی شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 25 March 2021

نوروز 1400 در سایه کرونا / کرونا را جدی بگیرید / سفر و دید و بازدید ممنوع

 


به گزارش تابناک سمنان ویروس کرونا نه تنها زندگی روزمره بسیاری از انسان‌ها در اقصی نقاط جهان را مختل کرده است؛ بلکه اجرای آیین‌های سنتی برخی کشورها از جمله ایران را نیز متأثر از خود کرده است.

مسئولان بهداشت و درمان و رسانه‌ها نیز مردم را به محدود کردن روابط اجتماعی و خویشاوندی دعوت می‌کنند و به‌طور مستمر هشدارهای لازم را در این زمینه اعلام می‌کنند و توصیه می‌کنند مردم در خانه بمانند و از دید و بازدیدهای نوروزی چشم پوششی کنند.

مسئولان استانی و شهرستانی برای قطع چرخه گسترش کرونا محدودیت‌هایی را برای ایام نوروز در نظر گرفته‌اند.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفرهای نوروزی

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: ممنوعیت سفر به مناطق و استان‌ها و شهرستان‌های قرمز و نارنجی تا پایان تعطیلات نوروزی 1400 ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کشور 40 شهر قرمز وجود دارد اظهار داشت: مردم استان سمنان در ایام نوروز از سفر به این شهرها خودداری کنند تا از ابتلا به کرونا در امان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه طرح محدودیت هوشمند در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: مبنای برای اعمال محدودیت رنگ‌بندی بوده و رنگ‌بندی جدید در روز 25 اسفند ابلاغ و تا پایان تعطیلات این رنگ‌بندی تغییر نمی‌کند؛ مگر اینکه شهر زرد و آبی به رنگ قرمز و زرد تغییر رنگ دهد که اعلام می‌شود و روند محدودیت‌ها تغییر می‌کند.

پلیس‌راه در استان‌های مختلف کشور بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تنها به خودروهای با پلاک بومی و خودروهای حامل سوخت و دیگر مواد مورد نیاز شهروندان اجازه ورود می‌دهد.

دورهمی های خانوادگی ممنوع

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدماتی و درمانی سمنان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا در ایام نوروز باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که هنوز کرونا تمام نشده است و مواردی از ابتلا به این ویروس منحوس را هر روزه در شهرهای مختلف شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشاهده نمونه‌هایی از ابتلا به این ویروس جهش یافته انگلیسی کشور و استان سمنان پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری از سوی مردم رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدماتی و درمانی سمنان بیان کرد: افراد از دست دادن، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان در ایام عید خودداری کنند و مسافرت رفتن را به زمانی دیگر موکول کنند.

دانایی تأکید کرد: علاوه بر پرهیز از سفرهای نوروزی باید مردم از حضور در هرگونه تجمعی پرهیز کنند؛ چرا که همگان در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و این ویروس پیر و جوان و فقیر و غنی نمی‌شناسد.

وی گفت: دورهمی های خانوادگی در ایام تعطیلات نوروزی شانس ابتلای افراد به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدماتی و درمانی سمنان با بیان اینکه هر فردی در برابر مقابله با گسترش کرونا نقش دارد، گفت: باید با رعایت نکات بهداشتی از افزایش ابتلا به این بیماری جلوگیری کرده و به کنترل بیماری کمک کرد.

هم‌اکنون پنج شهرستان استان سمنان شامل سمنان، گرمسار و مهدی‌شهر، شاهرود و دامغان در وضعیت زرد کرونایی و سه شهرستان دیگر در شرایط آبی قرار دارند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار