استقرار 35 گشت حفاظتی در ایام نوروز ؛
تابناک سمنان: سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: ۳۵ تیم گشت، ایام تعطیلات نوروز، از عرصه‌های منابع طبیعی استان حفاظت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 21 March 2021

۲۰ تشکل حفاظت از منابع طبیعی سمنان در حال ثبت است - ایرنا

 

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با اشاره به استقرار ۳۵ تیم گشت حفاظتی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان گفت: هدف از این اقدام جلوگیری و پیشگیری از هر گونه حادثه، تخلف و جرائم مرتبط با عرصه‌های طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه این گشت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ آغاز شده و تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد، افزود: در سطح هشت شهرستان استان سمنان نیز کشیک پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشت و مراقبت حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام می‌کنند.

علیرضا ابوطالبی ابراز داشت: هدف از این اقدام جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و سوءاستفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش‌سوزی در تعطیلات خواهد بود.

ابوطالبی با بیان اینکه مهم‌ترین کار این تیم‌ها پایش اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی است، ابراز داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متعرضان و متخلفان به اراضی ملی برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: دستور معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری در حوزه ممانعت از تصرف اراضی استان سمنان به گشت‌های حفاظت ازعرصه‌های منابع طبیعی در راستای جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیرقانونی اراضی ملی به‌طور مستمر برقرار است.

وی همچنین  با بیان اینکه طی تعطیلات نوروزی امسال گزارش‌های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب تاغ، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد، افزود: از مردم، دوستداران، همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را به سرعت از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۰۴، ۱۳۹و ۱۵۴۰ به یگان‌های حفاظت اطلاع دهند.

ابوطالبی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: در این ایام با مشارکت اقشار مختلف مردم، همکاری همیاران طبیعت، سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت، برای حفاظت از منابع طبیعی گام‌های موثری برداشته شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار