دکتر شانت می‌گوید: «این مرد در روز دوم مارس واکسینه شد و ما انتظار نداشتیم که سیستم ایمنی بدن او پس از ۱۲ تا ۱۴ روز یا بیشتر واکنش نشان دهد تا سپس دوز دوم واکسن فایزر باعث افزایش بیشتر این ایمنی شود. از نظر ما، در حالی که هنوز در حال یادگیری تاثیر واکسن بر انتقال ویروس هستیم، آنچه که از لحاظ نظری به آن امید و باور داریم این است که اگر واکسینه شوید، احتمالا ویروس، بار آنچنانی ندارد و به‌طور بالقوه، واکسن از انتقال آن با درجه بالا جلوگیری می‌کند.»

این نگهبان آخر هفته‌ها در دو هتل قرنطینه‌ای مانترا و سوفیتل سیدنی، در شیفت شب کار می‌کرد. او البته در طول هفته کار دیگری را در یک دفتر انجام می‌داد. تعیین توالی ژنومی هنوز در حال انجام است، اما دکتر شانت می‌گوید، اعتقاد بر این است که این فرد امکان دارد ویروس را از شخصی که در هتل قرنطینه‌شده سوفیتل بوده، گرفته باشد.

در عین حال «برد هازارد» وزیر بهداشت استرالیا نسبت به این اتفاق نسبتاً آرام است. او گفت که این مرد هیچ علائمی نشان نداده است. اعضای خانواده‌اش مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که نتایج آزمایش کووید-۱۹ آنها منفی بوده است. همچنین ۱۳۰ نفر که با او در ارتباط نزدیک بوده‌اند، شناسایی شده و اکنون ایزوله شده‌اند. این روند برای افرادی که در محیط‌های قرنطینه کار می‌کنند، اما پاسخ آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت می‌آید برای نظارت و بررسی بیشتر صورت می‌گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: برنا