مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: جو روانی و خرید هیجانی شهروندان در کنار نقص نظارت بر توزیع، عامل اصلی بروز تنش در بازار عرضه گوشت مرغ در استان است.
کد خبر: ۹۴۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 12 March 2021

جو روانی عامل اصلی بروز تنش در بازار گوشت مرغ استان سمنان است

 

به گزارش تابناک سمنان سید مهدی برهانی  ابراز داشت: میزان تولید گوشت مرغ در استان سمنان بیشتر از نیاز بازار استان است و هیچ کمبودی در این زمینه وحود ندارد.

وی ادامه داد: نگرانی شهروندان از کمبود گوشت مرغ و خرید هیجانی موجب شده تا عرضه گوشت مرغ در استان سمنان با مشکل مواجه شود.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل تصویب شده ستاد تنظیم بازار استان سمنان قیمت خرید مرغ زنده در کشتارگاه به ازای هر یک کیلوگرم ۱۴۴ هزار ریال و قیمت گوشت مرغ در مراکز عرضه برای مصرف کننده ۲۰۴ هزار ریال است.

برهانی تصریح کرد: قیمت فروش مرغ زنده در کشتارگاه‌های استان سمنان براساس نرخ تصویب شده در ستاد تنظیم بازار است، اما در استان‌های همجوار مانند تهران و مازندران قیمت مرغ زنده در کشتارگاه بیش از ۱۴۴ هزار ریال و نزدیک به ۱۹ هزار ریال است که این اختلاف قیمت موجب شده بازار استان‌های همجوار برای تولید کنندگان گوشت مرغ جذاب‌تر باشد.

وی تاکید کرد: نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج مرغ زنده نقشی مهم در کنار توجه شهروندان به خرید به اندازه نیاز آرامش را به بازار گوشت مرغ در استان سمنان برمی گرداند.

وی یادآور شد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسوولان استان سمنان مقرر شده است تا ۲۰ درصد از تولید مرغداری‌های استان سمنان به منظور تامین نیاز مردم این استان به گوشت مرغ اختصاص یابد.

برهانی اظهار داشت: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ تن گوشت مرغ برای تامین نیاز بازار استان توزیع می‌شود و به شهروندان این اطمینان خاطر داده می‌شود کمبود گوشت مرغ در استان سمنان وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۲۴۰ واحد عرضه محصولات پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی مصرف گوشت استان گوشت مرغ عرضه می‌کنند.

۴۹۴ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۰۰ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار