دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی:
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر بیش از سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آن‌ها ازدواج نکرده‌اند و تسهیلات ازدواج می‌تواند به سلامت زندگی و شکل‌گیری و تقویت خانواده کمک کند.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 10 March 2021

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو مجرد هستند

 

به گزارش تابناک سمنان مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی درباره مصوبات آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۹ افزود: دستور اول درباره انتخاب رییس فرهنگستان هنر بود. فرهنگستان هنر تقریباً ۲ سال به صورت سرپرستی اداره می‌شد. بر اساس اساسنامه فرهنگستان هنر، رییس جدید باید توسط رییس جمهوری به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی و در صورت تایید اعضا، به مدت چهار سال فرد تایید شده به ریاست فرهنگستان منصوب می شود. بر همین اساس انتخاب بهمن نامور مطلق در دستور کار قرار گرفت و با تصویب اعضا به عنوان رییس این فرهنگستان انتخاب شد.

عاملی ادامه داد: موضوع اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دستور دوم بود. در جلسه مهرماه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر کشور درباره آسیب‌های اجتماعی گزارشی ارایه داد و در جلسه عصر روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاست‌ها و برنامه های اقدام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی نیستیم. همکاری‌های مردمی بسیار گسترده در سطح ملی صورت گرفت و در این میان نقش سازمان های مردم نهاد چشمگیر بود. تأکید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی و اقدامات برای پیشگیری از این آسیب‌ها است.

عاملی یکی از مهم‌ترین علت های آسیب‌های اجتماعی را حاشیه‌نشینی دانست و گفت: نبود تسهیلات لازم برای ازدواج هم یکی دیگر از موارد آسیب‌های اجتماعی است، در حال حاضر بیش از سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنها ازدواج نکرده‌اند و تسهیلات ازدواج می‌تواند به سلامت زندگی و شکل‌گیری و تقویت خانواده کمک کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: به طور حتم افزایش آگاهی‌های اجتماعی، شناخت و معرفت نسبت به خطرات خانمان سوز آسیب های اجتماعی مثل مصرف مواد مخدر، الکل و روابط نامشروع، موجب کاهش این آسیب‌ های اجتماعی می شود. در این راستا آموزش و پرورش با داشتن ۱۴ میلیون دانش آموز نقش محوری در تعلیم و تربیت و راهنمایی دانش آموزان برای رفتن به سمت زندگی سالم دارد. اگر دانش آموزان توانمندی‌های لازم را در خصوص مخاطرات اجتماعی داشته باشند، می‌توان تا حد زیادی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی افزود: واقعیت این است که باز شدن جامعه و دسترسی به فضای مجازی و دخالت‌های مهندسی شده از بیرون، آسیب‌های زیادی متوجه جوامع به خصوص جامعه ما کرده است. اقدامات پیشگیرانه در کنترل و مهار آسیب های اجتماعی نقش محوری و کلیدی دارد. بنابراین، مقررات گذاری، توانمندسازی دانشی و افزایش آگاهی های اجتماعی و فراهم آوردن فضای سالم همچنین حمایت همه جانبه از نسل جوان نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: فقر و مشکلات اقتصادی، ظرفیت آسیب ها را افزایش می دهد، بنابراین نقش آموزش و پرورش، دانشگاه و رسانه ملی همچنین سینما و رسانه های اجتماعی در این راستا تعیین کننده است.

تشکیل کمیته مشترک آسیب های اجتماعی با محوریت شورای اجتماعی وزارت کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزیر کشور با محوریت شورای اجتماعی این وزارتخانه و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تشکیل کمیته مشترکی برای بررسی‌های دقیق‌تر در خصوص سیاست‌هایی که در عمل موثر باشد، می کنند تا این سیاست‌ها و برنامه های اقدام در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار