نظر هیئت پزشکی؛
هیئت پزشکی تعیین شده برای بررسی مرگ دیگو مارادونا، پس از بررسی پرونده پزشکی او و همچنین مطالعه گزارش پزشکان معالج مارادونا نظر نهایی خود را اعلام می کنند.
کد خبر: ۹۴۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 09 March 2021

به گزارش تابناک سمنان نظر کارشناسان خبره هیئت پزشکی نقشی کلیدی در تعیین این نکته خواهد داشت که آیا ممکن بود جلوی مرگ دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی جهان فوتبال، گرفته شود؟ و آیا قصوری از سوی پزشکانی که مراقبت از سلامت مارادونا را بر عهده داشتند، رخ داده است؟

بررسی گزارشات تخصصی کلیدی که مشخص می کند آیا می شد از مرگ مارادونا جلوگیری کرد امروز در مقر پلیس بوینس آیرس در لاپلاتا آغاز شده است. بیست پزشک متخصص با تخصص های گوناگون برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کردند تا هیئت پزشکی را تشکیل دهند که بررسی این پرونده را بر عهده دارد. از جمله وظایف دیگر این هیئت پزشکی این است که مشخص کند آیا از سوی پزشکان مارادونا قصوری رخ داده است؟

پزشکان شخصی رونالدو از جمله دکتر لئوپولدو لوکه، آنتونیو مارتین مایا و آنتونیو خوزه مایا پیشتر گزارش و نتیجه گیری های خود را به این هیئت پزشکی ارائه داده اند.

گزارش شده که نظر پزشکی دکتر لوکه، یکی از هفت متهم اصلی در مرگ ماردونا، و نظریاتی که راجع به مرگ مارادونا داشت در پاکتی مهر و موم شده توسط نمایندگان دادستانی به اعضای هیئت پزشکی تحویل شد و پس از بررسی های لازم این هیئت نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

 

 

آنتونیو خوزه مایا در رابطه با مرگ مارادونا به روزنامه ها گفت: "این مرگی ناگهانی در اثر ایست قلبی به دلیل آسیب دیدگی شریان های قلب و بدون سابقه گرفتگی شریان ها بود که بنابر این نمی شد آن را پیشبینی کرد.

دو تن از دادستان های آرژانتینی نیز در این جلسه هیئت پزشکی حضور دارند.

نظر تخصصی دکتر لوکه این بود که مارادونا در خواب و در اثر حمله قلبی شدیدی که موجب ایست قلبی و تنفسی شده، درگذشته است.

ناسیون گزارش کرده که هیئت پزشکی در دو گروه به بررسی علل مرگ مارادونا خواهند پرداخت؛ گروهی پزشک بالینی و متخصص قلب و عروق از نظر فیزیکی و گروه دیگر از منظر روانپزشکی و روانشناختی.

یکی از بازرسان قضایی به خبرنگاران گفته است که به منظور جلوگیری از انتشار هرگونه اطلاعات حساس و یا صوت و عکس، این پزشکان متخصص در صورت نیاز به بررسی هرگونه مدارک، فیلم یا عکس و یا صوت باید با اطلاع قبلی شخصا در دفتر دادستان حاضر شوند.

پس از پایان جلسه یکی از متخصصان مسائلی راجع به وضعیت بالینی و وضعیت کلی سلامت مارادونا را برای خبرنگار ناسیون توضیح داد. این دقیقا یکی از 24 نکته ای است که متخصصان باید در هیئت پزشکی در مود آن پاسخگو باشند.

دکتر مایا توضیح داد: در مورد وضعیت بالینی مارادونا می شود گفت که او در حال سپری کردن دوران نقاهت از جراحی هماتوم ساب دورال بود که در نوامبر گذشته توسط دکتر لوکه جراحی شده بود، همچنین داشتن اعتیاد به الکل مزمن و عوارضی که این اعتیاد در پی دارد.

او هیچ نشانه ای دال بر نارسایی قلبی و با بیماری عروقی و شریانی نداشت. این گفته از طریق بررسی سابقه پزشکی او قابل اثبات است ودر طول معایناتی که در سابقه پزشکی او به طور مداوم صورت گرفته است هیچ نشانی از بروز علائم و نشانه های پیشبینی کننده نارسایی قلبی، اختلالات آریتمی، علائم بیماری های عروق و شریان های قلب، تغییرات الکتروکاردیوگرافی یا اختلالات حرکتی نشان دهنده گرفتگی گسترده شریان های قلب وجود ندارد و هیچ مشکل قلبی که بتواند به پیشبینی چنین حادثه ای منجر شود در سوابق او نبوده است."

 

 

مایا همچنین افزود با توجه به نتایج کالبدشکافی مشخص شده است که مارادونا به دریافت هیچ درمانی برای بیماری های قلبی نیاز نداشته است. مایا افزود: "این با تکیه بر این حقیقت است که مارادونا روزها در بیمارستان تحت نظر بوده و هیچ مشکل قلبی یا آریتمی بروز نداده است، هیچ نشانه ای مبنی بر مشکلات قلبی نداشته و هیچ نشانه ای دال بر مشکلات گرفتگی شریان های قلب در او دیده نشده که در پرونده اش به ثبت رسیده باشد."

 

یکی از دیگر سوالاتی که هیئت پزشکی باید به آن پاسخ دهد این است که آیا داروهایی که روانپزشک مارادونا برای او تجویز کرده بود، نقشی در مرگ او داشته اند یا خیر.

دکتر مایا درادامه افزود: "همه داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. کافی است راجع به ساده ترین داروها بخوانید تا این نکته را بدانید. اما هیچ مطالعه ای در زمینه قلب و عروق مصرف این داروها را منع نکرده است. درمان باید با توجه به نیاز بیمار به آن و تجویز مناسب قضاوت شود و هر دوی این شرایط در مورد مارادونا وجود داشته است و این شرایط پذیرفتن ریسک عوارض جوانبی داروها را توجیه می کنند."

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار